Boos is het YouTube-kanaal van BNN-Vara waarop Tim Hofman boze mensen ‘onboos’ maakt. Leon Zervos, web redacteur BNN-Vara:
“De essentie van #Boos is klein onrecht aanpakken. Elke week anders, maar altijd relevant.” Het succes van Boos wordt volgens Leon bepaald doordat mensen zich kunnen identificeren met de mensen die een probleem hebben. “Het resultaat is dat we mensen kunnen vragen om dingen te doen, zoals de persafdeling van de PvdA mailen. Interactie met de kijkers is belangrijk. We maken het programma samen met de doelgroep en dat zie je terug in de cijfers.” Sinds 23 juni zit Boos op 180.000 abonnees en 8 miljoen views. “We hebben altijd meer views dan we abonnees hebben, het filmpje van afgelopen donderdag is bijvoorbeeld 200.000 keer bekeken.”
Bij Boos is het zoeken naar een balans tussen humor en diepgang. De filmpjes zijn snel en kort. Op de vraag van Monique van Dusseldorp wat Leon zou doen als hij de vrije hand had, antwoordt hij dat hij graag zwaardere maatschappelijke onderwerpen zou willen aansnijden. “Mnaar dan gaan mensen het geintje missen. Bij luchtigere onderwerpen gaan de kijkcijfers omhoog.”