14 oktober 2016

José de Vries (NOS) – Technology Update: Watskeburt?!

Bekijk slides

Op 6 oktober organiseerde iMMovator de Technology Update over het project Watskeburt?! Een thumbnail geeft kijkers vaak geen goed beeld van de inhoud van de video. Daarom ontwikkelden TNO en Media Distillery in samenwerking met NOS ‘Watskeburt?!’- een project om de beleving van online videonieuws te verbeteren. Daarbinnen werd onder meer een interactieve filmstrip ontwikkeld. 

José de Vries van NOS Lab neemt ons mee in hoe ze kunnen blijven innoveren en ervoor zorgen dat de NOS de grootste nieuwsverspreider blijft.

José de Vries (NOS) - Technology Update - Watskeburt?! from iMMovator

“Hoe kunnen we innoveren en zorgen dat NOS de grootste nieuwsverspreider blijft?” We hebben met de NOS een groot bereik, maar online wordt nieuws niet teruggekeken. Het nieuws is namelijk tijdgebonden en iets wat gisteren in het nieuws was is nu alweer oud nieuws. De vraag is of de NOS hierin beter kan faciliteren.

We hebben een enquête opgesteld rondom het project Watskeburt?! en de resultaten zijn in augustus geëvalueerd.

De reacties waren overwegend positief. Het navigeren gaat gemakkelijk en snel. Je kan beter selecteren wat je wil zien.

“Het aantal beelden is wel te veel. Er is meer behoefte aan contextuele informatie. Bijvoorbeeld een lijst met onderwerpen, tekstuele inhoudsopgave. Ook val je vaak midden in een zin, dus je springt niet in bij het begin van het fragment. Ook is de duur van het fragment onbekend, de content moet kunnen worden gedeeld en je wil verder over de balk swipen terwijl je aan het kijken bent. Dit is feedback waar het team weer op kan voortborduren. 

Benieuwd naar de video? Bekijk hem dan hieronder: 

 

José de Vries (NOS) @ Technology Update - Watskeburt?! from iMMovator on Vimeo.