“Branded content is het enige echte verdienmodel op YouTube”, stelt Frank de Wit, Hoofd Endemol Beyond. Endemol Beyond creëerde met LegendsofGaming, een online gameshow die al vanaf de openingsweek 135.000 subscribers had en 1,5 miljoen organische views, waarmee Legends of Gaming het meeste succesvolle branded YouTube-kanaal van dit moment is. Acht bekende YouTube-gamers, waaronder Enzo en Milan Knol, strijden drie keer per week tegen elkaar in een challenge met populaire videogames. Wie in maart de meeste punten heeft, pakt de titel Legend of Gaming 2016/2017. De show haakt aan op de groeiende populariteit van online gaming en draait al aan acht landen. Frank: “Doordat we bekende vloggers hebben uitgenodigd als deelnemer, ontstaat er een kruisbestuiving tussen de fanbase van de vloggers en Legends of Gaming. We zitten nu op 190.000 subscribers en 8 miljoen views met circa 500.000 unieke kijkers per week.” Partners, zoals KPN en Samsung, zijn volgens Frank nodig om het project rendabel te maken. Ook de sponsorbekendheid zijn dus belangrijke gegevens. Volgens Frank de Wit zou er na eerste tests 85%s sponsorbekendheid zijn. “Hoe meer afleveringen iemand bekeken had, hoe hoger de sponsorbekendheid.”