BNR radio wilde de luistertijd verlengen en schakelde daarvoor Voizzup in. Voizzup evalueert radioprogramma’s zonder de luisteraar naar z’n mening te vragen. Het bedrijf registreert gedrag: wanneer zet de luisteraar de radio harder of zachter, en wanneer zet hij de zender uit. Tommy Ferraz, Co-founder Voizzup en Annick van der Leeuw, eindredacteur BNR Nieuwsradio, vertellen over de ervaringen. Van der Leeuw stelt dat je als radiomaker vaak vanuit een onderbuikgevoel werkt. Via Voizzup kreeg ze dagelijks een top 5 van de best scorende en slechtst scorende items, waardoor ze heel nieuwe inzichten kreeg. Binnen een jaar had BNR het marktaandeel in de leeftijdsgroep 35-49 jaar vergroot van 0,7% naar 1,1% en was de luistertijd vergroot van 73 naar 108 minuten. BNR kon met de nieuwe luisterevaluaties diverse testen doen, waaronder experimenten met teasers rond commercialbreaks, met de lengte van breaks en met het al dan niet vermelden van de lengte ervan.