Robert-Jan Blonk is VR producer bij MediaMonks, een wereldwijd productiehuis dat vele prijzen in de wacht sleepte. MediaMonks zet sterk in op VR en benadrukt dat VR productie om een andere mindset vraagt: “Rethink your traditional framed mind and think new possibilities”, aldus Robert-Jan. Vervolgens laat hij een paar spraakmakende projecten van MediaMonks de revue passeren.
De eerste is een VR beleving rondom de US Open. Het bevat een interactieve installatie waardoor je een tenniswedstrijd kunt beleven als een echte professional. Bekijk het center court vanuit het perspectief van de finalisten! Een ander project voor winnaars is de ‘Winning is a Choice’ beleving die MediaMonks maakte voor Samsung. Spelers konden voorafgaand aan hun wedstrijd een inspirerende speech bekijken via een VR bril van een aansprekende voetbal expert, om net dat beetje extra te geven tijdens de wedstrijd.
Ook laat Robert-Jan voetbalproject zien waarbij je een niet heel voor de hand liggend perspectief aanneemt: het perspectief van de bal. De beelden zijn terug te zien in de commercial I am Brazuca van Adidas. Voor Nissan maakten ze een VR beleving waarbij je onderdeel uitmaakt van de ceremonie aan het begin van Champions League wedstrijden. Je hoort de Champions League tune, je staat midden op het veld en bent als een waanzinnige aan het wapperen aan een vlag samen met andere vrijwilligers, je bent in het ‘Center of Excitement’, zoals de beleving heet. Als laatste laat Robert-Jan een Mixed Reality project zien van Telia, een Scandinavische Telco. Hierbij wordt een brug gemaakt tussen mens en machine en heden en toekomst door een robot co-host te creëren die bij conferenties in VR op het podium staat.