Met Magnet helpt Klangoo mediabedrijven met het versterken van audience engagement. Doel: bezoekers meer tijd op hun platforms laten doorbrengen. Rob Zomerdijk, VP Business Development Klangoo, vertelt dat steeds meer mediabedrijven worstelen met de vraag hoe ze kunnen voorkomen dat bezoekers van hun eigen sites in een filterbubbel terechtkomen en slechts een gedeelte van het aanbod vinden. Klangoo ontwikkelde een oplossing met Magnet dat features biedt waardoor bezoekers op meerdere manieren hun weg vinden (en blijven vinden) naar relevant gerelateerd nieuws, met onder meer features als follow a specific topic en follow a developing story. Nuance is volgens Zomerdijk het toverwoord en dat kan alleen met geavanceerde technologie. Hij noemt het voorbeeld van de aanslag op de moskee in Quebec, waarbij volgens de eerste berichten een Marokkaan betrokken zou zijn. Later bleek dit bericht niet juist. Zomerdijk stelt dat het belangrijk is dat het tegenbericht ook bij de lezer terechtkomt.
Rob Zomerdijk (Klangoo)- Cross Media Café 31-01-2017 from iMMovator