MediaMonks is een creatieve digitale productieorganisatie en voorloper in VR projecten. Chris Byrne, Global Partnership Monk at MediaMonks, presenteerde op NEXT16 zijn laatste 360 VR ervaring met Etihad Airways.
Chris: “I think there a lot of VR projects that never needed to be VR project. We have to think very carefully when we use VR”
Chris Byrne (MediaMonks) @ NEXT16 from iMMovator
Filmen in VR is veel moeilijker dan je denkt. Het duurt erg lang om een VR productie te maken. Je bent gemiddeld een half jaar bezig, terwijl je voor een TV productie maar 2 tot 3 maanden bezig bent. Je hebt veel meer werk te doen in het voortraject.
Waarom zou je VR dan gebruiken?
Door het gebruiken van VR kan je iemand op een plek brengen, waar hij of zij eigenlijk niet is. De beleving van de kijker wordt veel groter. Je moet wel aan een paar dingen denken:
Als je een VR experience wil maken moet je animaties creëren. MediaMonks maakte voor het Etihad project animaties zodat zij al vantevoren konden kijken hoe het uiteindelijke filmpje eruit kwam te zien.
Wil je meer informatie? Bekijk dan de hele video hieronder: