Spinnin' Records is een Nederlands en onafhankelijk muzieklabel. Ongeveer 40 platenlabels zijn betrokken bij Spinnin' Records. Door de grote groei van de markt moest Spinnin' Records ook mee met online strategieën. Meindert Kennis (CMO) legt uit hoe Spinnin' Records zo'n groot merk werd in de muziekindustrie.
Het doel van Spinnin' Records is om de artiest van zijn of haar slaapkamer naar het evenement te brengen over de hele wereld. En dat doen ze goed. Zo heben ze Afrojack, Nicky Romero, Martin Garrix al van hun service voorzien. Als artiesten in het begin staan van hun carrière helpt Spinnin' Records hen met hun marketingstrategie, online strategie en het verspreiden van hun nummer.
In 2011 groeide Spinnin' Records echt tot een groot muzieklabel en kreeg per dag wel 150.000 demo's binnen. Helaas konden ze niet alle demo's beluisteren, omdat ze er gewoon geen tijd meer voor hadden. Daarom besloten ze een Talent Pool te ontwikkelen. Het startte als een Facebook applicatie, waarop de artiesten hun demo konden uploaden. Iedereen kon dan op jouw demo stemmen. De demo van de week werd uitgezonden in een radioprogramma. Op dit moment is de Talent Pool een apart platform. Meindert: "het is moeilijk om alle artiesten te contacten en feedback te geven op hun demo's. We do the best we can."
Spinnin' Records heeft zo'n 15 miljoen YouTube subscribers en hun best bekeken video had 850 miljoen views.
Benieuwd naar de presentatie? Bekijk dan de slides hieronder: