Video van:Lara Ankersmit (NOS)
Event: Cross Media Café Coming Soon
Datum: 23 september 2014
NOS Digital leverde een topprestatie tijdens de twee grootste sportevementen van de afgelopen twee jaar: de Olympische Winterspelen en het WK Voetbal. Tijdens de Winterspelen in Sochi gebruikte de NOS voor het eerst een responsive site voor een groot evenement. Hoofd Digital Lara Ankersmit: “Dat is nu niet meer innovatief. Maar toen wel. Van onze ervaringen hebben we geleerd en dat passen we toe.” De site voor de winterspelen bood extra livestreams. Een interactief platform en on demand clips en uitzendingen. Maximale aantal gelijktijdige kijkers was 300.000 tijdens de finale van de 10 kilometer schaatsen. Het totaal aantal bezoekers: 6,1 miljoen. De NOS WK-site verpletterdedit record met 10,8 miljoen unieke bezoekers.
Tijdens de WK werd ook de NOS contacten FIFA WK app, gelanceerd. Hiermee konden gebruikers o.a. wedstrijden bekijken, alle goals vanuit verschillende camerastandpunten terugkijken en de statistieke raadplegen. In totaal is de app 900.000 keer gedownload, waren er 12,4 sessies met totaal 50 miljoen pageviews. De app stond weken lang nummer 1 in de AppStore.
NOS Digital ontwikkelde ook apps voor Google Glass en de Apple Smartwatch en deed experimenten met de Oculus Rift virtual reality-bril samen met Yellowbird.