Jurre Bosman is begin november benoemd tot Directeur Radio, Nederlandse Publieke Omroep. Hoe ziet hij de radiomarkt? En hoe denkt hij de groep jongeren warm te maken voor radio? Jurre Bosman is 39 jaar en was voorheen zendermanager bij Radio 2 en Radio 5. Hij werkt sinds z’n 17e op het Mediapark, waar hij begon als producer bij 3FM: Bumalijsten tikken. Bosman is een echte radioman. Hij luistert veel en vaak, zeker nu hij verantwoordelijk is geworden voor de volledige NPO-portfolio. Jurre: “Ik wil alles horen. Maar mij hoor je niet klagen. Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt.”
Hoe ziet Bosman de NPO in het radio-landschap? Bosman: “Het NPO-beleid is dat NPO overal aanwezig is. Voor radio betekent dat op FM en digitaal, maar ook online, via social media, Spotify, YouTube en Postcast. YouTube en social media gebruikt de NPO vooral voor promotie, om de luisteraar naar de eigen platforms van de NPO te leiden. “Anders leren we onze eigen publiek niet kennen.”