Video van Jeroen van Rossum (United)
Event: Cross Media Café Coming Soon
Datum: 23 september 2014
De distributie van content wordt technisch gezien steeds complexer. Het aanbod neemt toe. Zo ook het aantal platforms en standaarden. Met Media Exchange biedt facilitair bedrijf United zich aan als technisch intermediair tussen contenteigenaar en contentplatform.
Voor distributeurs fungeert United Media Exchange als een gateway tussen inkoop en publicatie, aldus Jeroen van Rossum, Manager Media Exchange United. United verzorgt kwaliteitscontrole, encodering en conversie, eventuele verrijking en de publicatie op de gewenste platforms. Nieuw is ‘ontzorgen by United’. Van Rossum: “We willen klanten compleet ontzorgen, zodat zij alleen maar hoeven doen waar ze goed in zijn: relevante content kopen of maken en deze bij de juiste doelgroep aanbieden.”
Om een compleet end-to-end product te kunnen bieden, lanceert United op 1 november een eigen Over The Top-platform dat naar de wens van de klant kan worden ingericht. Het platform is api-based, geschikt voor alle devices, en voor On Demand en lineair aanbod. Ondersteunde betaalmodellen zijn: SVOD (abonnementen), TVOD (transacties) en AVOD (advertenties). Het platform is ontwikkeld in samenwerking met partners uit de Euro Media Groep waar United onderdeel van uitmaakt. De Euro Media Group is de grootste facilitaire partij voor broadcast en broadband in