Video van Hans Perukel (WildHitz)
Event: Cross Media Café Coming Soon
Datum: 23 september 2014
Het gaat goed met Wildhitz. Volgens eigenaar Hans Pérukel had het online muziekstation vorige maand gemiddeld zo’n 120.000 kijkers per dag. Wildhitz is eind 2013 gestart en is te bekijken via alle devices.
Pérukel wil een volwassen televisiebeleving bieden. Uitzendingen zijn in full HD beeld en geluid. En Wildhitz biedt een vaste lineaire programmering die ook on demand bekeken kan worden. Gebruikers kunnen binnen de lineaire programma’s geen keuzes maken, maar wel via de skip-button een nummer overslaan. Pérukel: “40% van de kijkers gebruikt de knop. Daarmee verlengen we de kijktijd.” Op basis van het gebruik van de skip-button en de volumeknop past Wildhitz het aanbod aan. Pérukel: “20% van een uitzending kan worden afgestemd op devoorkeuren van de gebruiker.” Hiervoor kijkt het station ook naar de playlists die gebruikers kunnen samenstellen en delen.
Wildhitz heeft de focus op muziektelevisie maar wil zich ontwikkelen tot een volwassen zender met een bredere programmering. Maar dan wel á la Wildhitz. Het nieuwe kookprogramma dat dit najaar op het scherm komt, duurt slechts drie minuten. “Dan is gerecht klaar. Het filmpje kunnen gebruikers met één klik posten met het recept erbij.” Het verdienmodel? Advertenties en een premiummodel. Wildhitz is ook bezig met een Europese uitrol.