In de tijd dat Eugene Hendrikx, founder/CEO of Fantube.me, samenwerkte met bekende Youtubers als Enzo Knol ontdekte hij dat fans er alles voor over hebben om contact te komen met hun idool of favoriete artiest, bijvoorbeeld voor een handtekening of een persoonlijke boodschap. Hendriks vertelt dat de artiesten zelf ook in contact willen komen met hun fans, maar dat dat – met voor de heel grote namen – lastig is in verband met tijd, reizen, privacy en de grote hoeveelheid aanvragen. Dat bracht Hendrikx op het idee om Fantube.me te starten, een site waar je persoonlijke berichten van bekende artiesten kunt bestellen. Wie al meedoen zijn Armin van Buuren, Marco Borsato en Dirk Kuyt. In een schermpje kan de aanvrager kort wat informatie geven over zichzelf of over degene voor wie hij de videoboodschap aanvraagt. De artiest bepaalt de prijs: gratis, een bepaald bedrag of voor het beste bod. De opbrengst gaat naar een goed doel. De app is bedoeld voor iedereen met een brede fanbase, ook bijvoorbeeld sporters. Het verdienmodel voor Fantube zelf is gerelateerd aan de mate waarin de artiest er zelf aan wil verdienen. In dat geval gaat er een percentage naar Fantube. Het platform kan whitelabel worden geleverd voor video-merchandizing of aan bijvoorbeeld clubs die zelf het contact met de fanbase willen onderhouden.