Tool

Academy

Media Perspectives zet met haar Academy stevig in op lifelong learning van mensen in de mediasector. We hebben opleidingen en trainingen gericht op verschillende groepen: van jonge starters tot meer ervaren professionals en senior specialisten.

Talentprogramma, recruitment & employer branding

Talent Development Program

Het Talent Development Program is dé springplank voor een carrière in de mediasector. Het is een zes maanden durend intensief programma, waarbij jonge talenten extra kennis en vaardigheden opdoen, waardoor ze sneller kunnen doorgroeien in hun media-loopbaan. Jong talent kan op twee manieren meedoen: via een open inschrijving of via een vacatureplaats. Elke editie bestaat uit maximaal 15 deelnemers die een speciaal selectietraject doorlopen, alvorens zij aan de slag gaan bij de werkgevers uit de mediasector.

Meer informatie
Trainingen

MediaBooster

Give yourself a boost! Een programma van trainingen en leergangen voor mediaprofessionals die zich willen blijven ontwikkelen. De trainingen zijn 1- of 2-daags. Een leergang wordt verspreid over enkele maanden: 5 lesdagen en 3-daagse sprint. Alle leergangen worden afgesloten met een certificaat van deelname. De Mediaboosters worden ook als in company-trainingen aangeboden. Het aanbod van Mediaboosters richt zich op persoonlijke en loopbaanontwikkeling, alsmede vakinhoudelijke thema's: Content & Creatie, Business & Marketing, Tech & Innovatie.

Bekijk de jaarplanning
Omscholingsprogramma

Make IT Work voor de media

Make IT Work voor de media is een omscholingsprogramma ontwikkeld in samenwerking met de Hogeschool van Amsterdam. Make IT Work maakt het voor hoogopgeleiden zonder specifieke IT-achtergrond mogelijk zich te laten omscholen naar een IT-functie met bachelor-diploma en direct in een baan in de mediasector van start te gaan. De opleiding wordt gegeven op het Hilversum Media Park. Ben je geïnteresseerd als potentiële werkgever of kandidaat, kijk dan even op de aparte website.

Bekijk de website
Executive Master

Master in Media Innovation

De Engelstalige Master in Media Innovation wordt verzorgd door de Academy for Digital Entertainment (ADE) van NHTV Breda. Deze executive masteropleiding vindt plaats in Hilversum. Het eenjarige programma wordt parttime aangeboden en is speciaal ontwikkeld voor mediaprofessionals. Doordat deze Master door de Nederlandse overheid wordt bekostigd (collegegeld €2.006), is de opleiding (financieel) toegankelijk voor kleine mediabedrijven, start-ups en zzp'ers. De Master biedt diepgaande kennis van digitale mediaprocessen en dicht het gat tussen theorie en praktijk binnen mediastudies.

Meer informatie
Publiek private samenwerking

XR Lab

In het XR-lab, een publiek private samenwerking, werken wij samen met onderwijs, bedrijven en overheidsinstellingen aan manieren om het beroepsonderwijs sneller en beter te laten inspelen op de veranderende AV/ICT-markt. Het XR-lab wordt aangestuurd door ROC van Amsterdam, Mbo College Hilversum, in nauwe samenwerking met het Mediacollege Amsterdam en Media Perspectives.

Bekijk de website
Pressure Cooker Event

Media Future Week

Een jaarlijkse pressure cookerweek waarin de excellente studenten van meer dan tien mediagerelateerde opleidingen werken aan uitdagende cases van bedrijven. Een mix van studenten, onderwijsinstellingen, werkvormen en sprekers zorgen voor een unieke leerervaring. Er hebben reeds 7 edities plaatsgevonden. Voor meer info en sfeerimpressies, zie onze aparte website.

Bekijk de website

Dit doen we samen met onze partners.