De media-industrie wordt steeds meer gedreven door complexe IT-processen. Tegelijkertijd merken we dat ICT-studenten geen duidelijk beeld hebben hiervan en niet zo snel denken aan de media-industrie als toekomstig werkveld.
Daarom nemen we het initiatief om Media Hack Days te organiseren. Hackathons waarin we studenten en young professionals (tot 5 jaar werkervaring) enthousiast kunnen maken over de uitdagingen waar we als media-industrie mee te maken hebben. Tijdens deze hackathons (variërend van een halve dag, een 24-uurssessie, of een meerdaagse bootcamp) willen we de deelnemers uitdagen om in korte tijd hun denkkracht in te zetten voor een media-uitdaging. Er worden datasets beschikbaar gesteld en de deelnemers worden ondersteund door inhoudsexperts. Het doel is om jonge developers en datascientists een beter beeld te geven van de media-industrie als mogelijk toekomstig werkveld. Tijdens de hackathon ontwikkelen de teams een oplossing en pitchen dit aan een jury. Het winnende groepje wordt beloond met een aansprekende prijs!
NPO, VPRO en Beeld en Geluid hadden voor de Media Hack Day op 9 oktober een uitdagende case klaarliggen. 5 teams gingen 24 uur aan de slag met het bouwen aan de publieke omroep recommendation engine van de toekomst.
Op 4 september hebben vier teams tegen elkaar gestreden om een oplossing te vinden voor een case van de Ster: Het ontwikkelen van een online veilingplatform, geschikt voor de verkoop van tv-reclamezendtijd. Klik hier om de aftermovie te bekijken.
Voor deze hackathons zijn we altijd op zoek naar interessante cases van mediabedrijven. Heeft jouw bedrijf een interessante case waarmee we studenten enthousiast kunnen maken over werken in de media-industrie? Laat ons weten wat je in gedachten hebt en laat aanstormend IT talent kennismaken met jouw bedrijf. Neem contact op met talent@mediaperspectives.nl