De Dutch Media Week is een jaarlijks mediafestival over innovatie in de media-industrie. Media Perspectives is trotse partner van dit initiatief en draagt bij door altijd een breed scala aan activiteiten te organiseren. Dutch Media Week is een initiatief van Beeld & Geluid in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing.
Tijdens Dutch Media Week 2022 heeft Media Perspectives het programma verzorgd van de Business Day op dinsdag 4 oktober. Daarnaast ook een sessie tijdens de Innovation Day op maandag 3 oktober. Bekijk hieronder de video’s:
Kunstmatige intelligentie (AI) speelt een steeds belangrijkere rol binnen media-organisaties. Dankzij deze technologie kunnen zij bijvoorbeeld grote hoeveelheden archiefmateriaal beter doorzoekbaar maken en gepersonaliseerde aanbevelingen doen. Maar hoe kun je als media-organisatie op een ethisch verantwoorde manier AI toepassen?
Het Media Park wil zich graag ontwikkelen tot een levendige, bruisende campus, waar onderwijs en praktijk samenkomen. Wat zijn de voordelen van zo’n campus en wat is er voor nodig om dit te creëren?
De Nederlandse mediasector is in ontwikkeling en moet concurreren met internationale media en techbedrijven. Er is een internet ontstaan waar gebruikers niet weten wat er gebeurt met de data die zij achterlaten na het consumeren van media. Hoe brengen we de data weer terug bij de gebruiker? Wat is daarop het antwoord van de Nederlandse mediasector?
Cross Media Café: Media-ondernemers
Tijdens dit Cross Media Café gaan we in op ondernemerschap in de mediasector. Moderator Monique van Dusseldorp gaat in gesprek met succesvolle media-ondernemers over hun activiteiten, plannen en visie op het veranderende medialandschap. Waar zitten de grootste kansen?
De Regionale Ontwikkelingsmaatschappij Utrecht (ROM Utrecht) heeft een aantal focus ecosystemen aangewezen. Onder meer Digital Media: de Nederlandse media- en game industrie, inclusief aanpalende en onderliggende technologie. ROM Utrecht heeft Deloitte gevraagd om dit ecosysteem samen met stakeholders in kaart te brengen.
De media industrie richt zich meer en meer op abonnementen. Veel mensen betalen maandelijks voor video diensten, online muziek, betaalde email nieuwsbrieven en nog veel meer. Nu er steeds meer online aanbod komt, veranderen de abonnementsvormen ook. Wat zijn de ontwikkelingen op dit gebied?
De instroom van nieuw talent en de ontwikkeling van bestaand personeel is van levensbelang voor de media-industrie. Met de ontwikkelingen rondom offline en online media en de belofte van de Metaverse is er behoefte aan nieuwe specialisten. Tijdens deze sessie kijken we naar de behoeften op het gebied van HR in de media-industrie.