Business Data Immersive Sport & Live events Talent Tech

Dutch Media Week

Jaarlijks organiseert het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid de Dutch Media Week. Tijdens dit mediafestival verzorgt Media Perspectives altijd een breed scala aan activiteiten. Innovatie in de media-industrie staat hierin centraal. Dutch Media Week is een initiatief van Beeld en Geluid in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing.

Dutch Media Week
Dutch Media Week

Terugkijken?

Dutch Media Week 2020 zit erop. Hieronder even al het videomateriaal van onze activiteiten op een rij.

Cross Media Café – Video voor nieuwe platforms (6 oktober)

Monique van Dusseldorp gaat in gesprek met mediabedrijven over de formats die zij bedenken voor platformen als TikTok, Twitch, Instagram, Netflix en Youtube. Wat werkt wel en wat juist niet en hoe maak je gebruik van de kracht van elk medium?

Bekijk hier de presentaties van Laura Veenema (NewBe), Willem Brom (EndemolShine), Aart-Jan van Triest (Fitchannel), Jordi van de Bovenkamp (MediaMonks) en Gerard de Kloet (NOS).

MediaTalk – Reimagine football (7 oktober)

In deze MediaTalk blikken we terug op Reimagine Football: een internationale innovatie-challenge om oplossingen te vinden voor uitdagingen waarmee de voetbalgemeenschap te maken krijgt.

Bekijk hieronder de MediaTalk waarin Freek van ’t Ooster in gesprek gaat met Sander van Stiphout (Johan Cruijff ArenA) en Giel Kirkels (KNVB).

MediaTalk – Virtual live events (8 oktober)

NEP en MediaMonks hebben hun krachten gebundeld en een nieuw virtueel platform gelanceerd voor wereldwijde evenementen. Dit innovatieve platform helpt organisaties binnen en buiten de eventbranche in hun transitie van traditionele evenementen naar virtuele of hybride events.

Bekijk hieronder de MediaTalk waarin Mir Wermuth met Ralf van Vegten (NEP) en Remco Vroom (MediaMonks) spreekt over de interactieve bezoekerservaring.

MediaTalk – AI fieldlabs for media (9 oktober)

In deze mediatalk staan de AI-fieldlabs centraal. We gaan in gesprek met experts van de verschillende fieldlabs en vragen hen waarom zij op deze specifieke thema’s samen willen werken met andere mediabedrijven, wat ze hopen te bereiken en wat tot nu toe de resultaten en grootste uitdagingen zijn.

Bekijk hieronder de MediaTalk van Muriël Serrurier Schepper met NPO, Hogeschool Utrecht, Beeld en Geluid en Regio Gooi en Vechtstreek over de resultaten van de AI-fieldlabs.

MediaTalk  – Success metrics for media (9 oktober)

Tijdens deze MediaTalk bespreken we de Success Metrics for media. We zoomen in op het gebruik van Data Analytics en Dashboards op nieuwsredacties. Zij beschikken tegenwoordig over veel waardevolle data over het gebruik van hun content. Maar hoe gaan zij nu om met deze data?

Bekijk hieronder de MediaTalk van Bert Kok met Jaap van Zessen (AD Nieuwsmedia), Gerard de Kloet (NOS) en Rutger Verhoeven (Smartocto).

Media Hack Day (9 en 10 oktober)

Verschillende teams nemen het tegen elkaar op in een 24 uur durende hackathon. Ze gaan aan de slag voor NPO, VPRO en Beeld en Geluid, die een uitdagende case voor ze hebben klaarliggen: meedenken (en bouwen) aan de publieke omroep recommendation engine van de toekomst!

Meer over Dutch Media Week

Dutch Media Week 2020

Het mediafestival van Nederland vindt dit jaar plaats van 3 t/m 11 oktober 2020. Dutch Media Week is een initiatief van Beeld en Geluid in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing. www.dutchmediaweek.nl

Het team

Mir Wermuth
Frank Visser
Muriël Serrurier-Schepper
Bert Kok
Freek van ’t Ooster
Merel Becht
Tari Simonis
Ivo Rossel

Mogelijk ook interessant voor jou