Business Data Immersive Sport & Live events Talent Tech

Dutch Media Week

Jaarlijks organiseert het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid de Dutch Media Week. Tijdens dit mediafestival verzorgt Media Perspectives altijd een breed scala aan activiteiten. Innovatie in de media-industrie staat hierin centraal. Dutch Media Week is een initiatief van Beeld en Geluid in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing.

Dutch Media Week
Dutch Media Week

Dutch Media week 2021

De Dutch Media Week staat dit najaar gepland van 30 september t/m 10 oktober. Wij gaan bezoekers uiteraard weer verassen met een breed scala aan activiteiten.

Programma Media Perspectives (onder voorbehoud):

Cross Media Café Jubileum: 100ste editie – 5 oktober

Wist je dat wij al 99 keer een Cross Media Café hebben georganiseerd, waarvan vele in samenwerking met Beeld en Geluid? Dat is reden voor een feestje!

Het begon allemaal in 2005. In een klein zaaltje, voor een groep van zo’n 20 geïnteresseerden, met twee sprekers en onze vaste moderator Monique van Dusseldorp, vond ons allereerste Cross Media Café plaats. Nu, 99 edities later, zijn onze Cross Media Cafés uitgegroeid tot tweemaandelijkse evenementen waarbij we -online en fysiek- gemiddeld 150 bezoekers mogen ontvangen!

Vele interessante sprekers en actuele onderwerpen hebben in de loop der jaren de revue gepasseerd. Van Speurders.nl en Hyves, tot toenmalig CEO’s van de omroepen. We hebben ontzettend veel bezoekers mogen inspireren en blijven dat graag nog even doen.

In oktober kijken we terug op de trends van toen en de nieuwe ontwikkelingen van de toekomst. Uiteraard wordt dit een extra feestelijke editie, met een gezellige borrel na afloop! Houd onze website in de gaten voor updates over de kaartverkoop. Dit bijzondere Cross Media Café wil je niet missen!

Boeklancering Take-X: Kracht van creatieve Mbo’ers – 7 oktober

We organiseren een bijzonder evenement rondom de publicatie van een praktische gids van Take-X over de kracht van creatieve Mbo’ers. Want voor veel mediabedrijven is het werken met Mbo-ers vaak nog een complete black box!

Het boek is gemaakt vanuit de ervaringen in het Take-X-programma: een samenwerkingsverband tussen verschillende mediaopleidingen, mediabedrijven en gemeente Hilversum, met als doel om het mediaonderwijs voor mbo’ers actueel te houden en de aansluiting op het werkveld en vervolgopleidingen te verbeteren.

Alle kennis die tot nu toe is opgedaan hebben we nu verwerkt in een praktische gids/inspiratieboek. Tijdens het event laten we je zien en ondergaan hoe het is om met creatieve Mbo-studenten te werken. Daarnaast laten de studenten zien welke interessante projecten er zijn voortgekomen uit Take-X. En we doen dit onder leiding van een (bekende) host, die we nu nog even geheim houden.

Preview Monitor Creatieve Industrie

In een korte sessie geven we alvast een sneakpreview van opvallende cijfers en uitkomsten van ons onderzoek naar de creatieve industrie in Nederland over het jaar 2020.

MediaTalk

Tijdens onze maandelijkse MediaTalk ontvangen we weer een interessante spreker die ons meeneemt in een een actuele case uit mediasector. Moderatie door Mir Wermuth.

 

Archief

Bekijk hier onze activiteiten tijdens Dutch Media Week 2020

Lees meer over Dutch Media Week

Dutch Media Week 2021

Het mediafestival van Nederland vindt dit jaar plaats van 30 september t/m 10 oktober. Dutch Media Week is een initiatief van Beeld en Geluid in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing. www.dutchmediaweek.nl

Het team

Mir Wermuth
Frank Visser
Muriël Serrurier-Schepper
Bert Kok
Freek van ’t Ooster
Merel Becht

Mogelijk ook interessant voor jou