Immersive Talent

XR lab

De aansluiting van het mediaonderwijs op het werkveld verbeteren; dat staat centraal in XR lab. Een initiatief van MBO College Hilversum, Mediacollege Amsterdam en Media Perspectives. In het leerbedrijf experimenteren studenten en docenten met state-of-the-art technologie voor echte cases van bedrijven.

Op dit moment werken de twaalf studenten aan een VR-beleving voor Museumpark Archeon. Het openluchtpark laat Nederland tijdens de prehistorie, Romeinse tijd en middeleeuwen zien. In deze opdracht gaan ze in XR lab kijken of jongeren door een interactieve VR-game spelenderwijs meer kunnen leren over de prehistorie. Ook wordt er onderzocht of er een combinatie kan worden gemaakt met iets fysieks uit de prehistorie en VR. Denk aan het maken van een speer of het vangen van vis.

Bekijk hier ook het Project Der Wanderer (Cinekid Festival) en het Project VRzocht (AVROTROS) 

XR-lab stelt het beroepsonderwijs in staat om sneller en beter in te spelen op de snel veranderende AV/ICT-arbeidsmarkt. De focus ligt hierbij op het ontwikkelen van innovatieve vormen van (hybride) onderwijs. Hierin is nauwe samenwerking met bedrijven erg belangrijk. Met de expertise van deze bedrijven kan er in contextrijke leeromgevingen onderwezen worden. Op deze manier wordt er proactief ingespeeld op de technologische- en digitale veranderingen in de markt. 

Daarnaast heeft XR-lab een sterke focus op een breed netwerk van bedrijven, onderwijsinstellingen en overheden. Het is van belang om de partijen die (pro)actief bezig met het laten landen van crossmedia ontwikkeling te verbinden.

Het team

Tari Simonis
Casper Hoorn

Mogelijk ook interessant voor jou