XR in Toerisme en recreatie
19 november 2018

VR/AR/MR in de sector toerisme en recreatie

Datum & tijd

Maandag 12 november, 09:00-17:00 uur

Ben je betrokken bij een organisatie in toerisme of erfgoed? En ben je benieuwd naar de mogelijkheden van Virtual-, Augmented- en Mixed Reality? In samenwerking met de regio Gooi en Vechtstreek organiseert Media Perspectives een workshop voor organisaties in de sector toerisme en recreatie die in hun organisatie aan de slag willen met XR-technologie.

Op maandag 19 november, onder leiding van onze Immersive Expert Cas Ketel, ga je werken aan een concept voor jouw organisatie.Als het concept goed genoeg is, hebben wij budget voor een proof of concept!

Mensen, uit de regio Gooi en Vechtstreek, die een link hebben met de sector toerisme, recreatie, cultuur en erfgoed mogen gratis deelnemen aan deze workshop. Dus ken of ben jij iemand die past in dit profiel? Stuur dan een e-mail naar Cas Ketel via cas.ketel@mediaperspectives.nl

Programma

  • 9:00-9:30 Inloop
  • 9:30-11:30 Introductie: Wat is XR?
  • 11:30-12:30 Demo’s! Probeer XR
  • 13:00-14:00 Case: Dajo Brinkman
  • 14:00-16:00 Creatieve sessie
  • 16:00-17:00 Conceptdiscussie

Inschrijven

Datum: maandag 19 november van 09:00-17:00 uur
Locatie: Media Perspectives, Media Park
Inschrijven: Stuur een e-mail naar Cas Ketel, cas.ketel@mediaperspectives.nl

 

Over Cas Ketel

Cas is in 2015 afgestudeerd als Industrieel Ontwerper aan de technische universiteit Eindhoven met een onderzoek naar de impact van virtual reality op empathie. Na zijn afstuderen was hij overtuigd van de kracht van virtual reality en besloot hij voor zichzelf te beginnen. Cas heeft sindsdien een aantal producties mogen doen voor klanten als ING, KitKat en Coca Cola. Dit was variërend van het ontwikkelen van corporate trainingen tot entertainende en interactieve simulatoren/experiences. Cas heeft een breed technische achtergrond, zijn inhoudelijke technische kennis komt goed van pas in de ontwerpfase van een project. Verder is zijn afstudeerproject een goed voorbeeld van een project waar elementen als techniek, onderzoek, storytelling en ontwerp goed naar voren komen. In dit interview kan je nog veel meer te weten komen over onze Immersive Media Expert.

 

 

Over Dajo Brinkman

Dajo Brinkman studeerde af aan ’t SAE in Digital Film (BSc), hij zijn realiseerde zijn droom om als freelance cameraman te werken door de aanschaf van de Nokia OZO. Deze uniek camera heeft hem de kans gegeven om een rijke ervaring op te doen met verschillende filmprojecten over de hele wereld, o.a. voor Nespresso, Chiquita, Adidas, O’Neill, The Voice en de Verenigde Naties (Gepubliceerd door Time Magazine). Dajo heeft verschillende talks en workshops gegeven over 360 filmen en deelt graag zijn ervaring. Hij is maakt deel uit van de co-workingspace de XR Base in Amsterdam.