20 september 2012

Workshop: Meer winst door prijsoptimalisatie

Datum & tijd

2012-09-20 15:30:00

Prijsoptimalisatie is een krachtig instrument voor de maximalisatie van uw bedrijfswinst. Welke prijstactieken leiden in uw situatie tot maximale winst? En hoe kunt u prijzen verhogen of verlagen zonder uw concurrentievoordeel te verliezen of klanten te vervreemden? Deze en meer vragen komen aan bod tijdens de hands-on workshop 'Pricing' die iMMovator en Syntens organiseren op donderdag 20 september.

Als u regelmatig bezig bent met de volgende vragen voor uw organisatie, dan is deze workshop relevant voor u:

  • Welke prijsstrategieën sluiten het beste aan bij bepaalde producten/diensten?
  • Wat zijn de voordelen van value based pricing t.o.v. cost plus pricing?
  • Hoe bepaal je een optimale prijsstructuur?
  • Hoe kan je winst maximaliseren met prijssegmentatie en prijsbundeling?
  • Welke onderzoeksmethoden zijn er om een optimale prijs te bepalen?
  • Welke psychologische factoren spelen een rol bij pricing?

Prijsoptimalisatie is een krachtig instrument voor de maximalisatie van uw bedrijfswinst. Een prijsverbetering van 1% leidt vaak tot een winstverbetering van 10-15%. Een dergelijke toename is vrijwel met geen andere tactiek snel te realiseren.
 En van alle marketinginstrumenten die u heeft, is prijs de enige die omzet genereert.


In deze workshop krijgt u de methoden aangereikt om zelfstandig prijzen te optimaliseren. De workshop wordt gegeven door Deirdre Vos van Profit Pricing (en ex ING, Nuon, NMA, Anderson Consulting). Deirdre heeft de afgelopen 10 jaar als Pricing Strateeg gewerkt voor verschillende nationale en internationale bedrijven. Zij is bevlogen over haar vak en kan met enthousiasme en brede praktijkervaring vertellen over de uitdagingen en kansen van pricing.

Aan de hand van concrete cases en voorbeelden uit de Media & ICT-sector leert u:

  • Best practices in prijsstrategie
  • Prijsstelling voor nieuwe en bestaande producten
  • De invloed van prijsstelling op aankoopbeslissingen
  • Praktische inzichten uit wetenschappelijk onderzoek
  • Een plan van aanpak om uw eigen prijzen te optimaliseren

Voor wie: Voor ondernemers en professionals in de Media & ICT-sector die zich bezig houden met prijsbeleid binnen hun bedrijf of organisatie
Waar: Syntens, De Ruyterkade 5, Amsterdam
Wanneer: donderdag 20 september
Kosten: € 85 (exclusief btw)

Programma:
14:00     Inloop
14:30     Prijstactieken om prijzen te optimaliseren
15:00     Methoden en tips voor het vaststellen van prijzen
15:30     Introductie van cases
15:50     Korte pauze
16:00     Uitwerking en Presentatie cases
17:30     Borrel

Aantal deelnemers: minimaal 11 personen en maximaal 15 personen.
Voor vragen kunt u contact opnemen met Pieta Stam via pieta.stam@syntens.nl of 06 - 51 23 39 73

Wilt u weten hoe u prijstactieken verantwoord in kan zetten voor meer winst? Schrijf u dan in voor de workshop pricing!