Jarenlang was het een wedloop tussen twee media, maar in de jongste jaren groeien TV en online vooral naar elkaar toe. TV kijkers nemen steeds vaker een tablet op schoot. De adverteerder is hiervan de grote winnaar door zijn online campagne te synchroniseren met zijn TV campagne. Synced Advertising is twee jaar geleden geboren, maar nog lang niet bij iedereen even bekend. Hoogste tijd voor een Expertsessie. In samenwerking met Civolution, NPO en Mediasynced organiseert SPOT een bijeenkomst over dit onderwerp op 20 januari.
Crossmediaal effect met sync technologie
We weten het al jaren. Reclame-effect is optimaler wanneer het over verschillende platforms wordt gerealiseerd, het liefst zo gelijktijdig mogelijk. Steeds meer bedrijven maken dit mogelijk door het gebruik van synchronisatie techniek. Een reclame-uiting op het ene platform wordt herkend, waarna realtime een reclame-uiting op het andere platform wordt uitgespeeld. Dit is één zin wat het gebruik van sync technologie inhoudt. Sync technologie wordt niet alleen gebruikt om reclame-uitingen aan elkaar te koppelen, maar ook om vanuit een programma-omgeving een 2nd screen app te activeren en kijkers zo te laten deelnemen aan een programma. We kunnen stellen dat Nederland op dit gebied vooruitstrevend is.
De Expertsessie kent een kort maar krachtig programma met een drietal sprekers: