15 november 2011

MWG themamiddag: Neuromarketing

Datum & tijd

2011-11-15 16:00:00

Op dinsdag 15 november organiseert de MWG de themamiddag Neuromarketing. Tijdens deze middag presenteert onderzoeksbureau Neurensics de resultaten van haar fascinerende neuro-economisch onderzoek in the CoolBrands House in Amsterdam. Neurensics 'kijkt' met behulp van een MRI-technieken direct in het levende brein van de consument, waarmee belangrijke onbewuste gedachten in kaart worden gebracht.

"Het brein beslist al 7 seconden voordat je je er bewust van wordt."
Dick Swaab, Neurobioloog UvA


Neurensics is Europa’s eerste neuro-economisch onderzoeks- en adviesbureau met de mogelijkheid tot MRI-scanning. Een piepjonge expertise binnen de economie, die een spectaculair inzicht verschaft in de belevenis van de consument door letterlijk in het levende brein te kijken. Neurensics past deze techniek toe in alle aspecten van de marketing en design.

De onderzoeksresultaten koppelt Neurensics aan de merkstrategie. Op z’n zachtst gezegd fascinerend. Het brein van de gemiddelde Nederlander krijgt per dag duizenden logo's en reclameboodschappen van merken te verwerken. Als je terugdenkt aan de laatste keer dat je een product kocht: was je je ervan bewust waarom je juist dat ene merk aanschafte? Hersenonderzoek laat zien dat het antwoord meestal nee is. We maken onze keuzes onbewust.

Moderator John Faasse, Uitbijter op het gebied van onderzoek, media en reclame, gaat op 15 november de dialoog aan met Martin de Munnik en Walter Limpens van Neurensics. De bijeenkomst is gratis voor MWG leden, niet-leden betalen 70 euro entree.

Meer informatie over het programma en aanmelden via de MWG website.