7 juni 2012

Mediafacts organiseert Uitgeverscongres

Datum & tijd

2012-06-07 11:00:00

“Hoe kunnen uitgevers hun inkomsten uit adverteerders, lezers en gebruikers laten groeien in een hectische media-arena?” Dat is de centrale vraag die de topsprekers van Mediafacts Uitgeverscongres op donderdag 7 juni beantwoorden. Het zijn stuk voor stuk echte visionairs die hebben bewezen dat hun visie en aanpak in de praktijk werkt: Matt Yorke (president IDG Global Solutions), Daniël Ropers (CEO Bol.com), Vivek Shah (CEO Ziff Davis Media), Truls Velgaard (CEO Wegener) en Michiel Buitelaar (COO Digital Sanoma Media). Leden van iMMovator profiteren van €100,- korting bij hun inschrijving!

Line up
Vivek Shah (CEO Ziff Davis Media), Daniël Ropers, (CEO Bol.com) en Matt Yorke, (President IDG Global Solutions) bevinden zich onder de key notes die tijdens het Mediafacts Uitgeverscongres hun opwachting maken. De lezingen en interviews worden gevolgd door tafelsessies; daarin kunnen de bezoekers in groepen van tien met elkaar van gedachten wisselen over de inhoud van hetgeen naar voren is gebracht. In de loop van de dag wisselen deze tafelgroepen van samenstelling. De volgende sprekers  leveren een bijdrage:

  • Matt Yorke (VS) President IDG Global Solutions - Één van 's werelds belangrijkste visionairen die in 2011 het uitgeefspeelveld het meest hebben beïnvloed en veranderd, getuige zijn status als 'C-Level Visionary' in de gezaghebbende Amerikaanse 'Folio 40'-lijst. 
  • Daniel Ropers (NL) CEO Bol.com - Ropers wist de Nederlandse markt voor e-books te veroveren en breidde zijn online retailimperium in sneltreinvaart uit. Wat is de toekomst van e-books én  e-magazines en welke rol speelt de uitgever hierin?
  • Vivek Shah (VS) CEO Ziff Davis Media - 'C-Level Visionary' in de 'Folio 40', de toplijst van mensen die de mediasector en het mediagebruik in 2011 daadwerkelijk veranderden. Shah zoomt in op de vraag hoe uitgevers van hun merken digitale 'money making machines' kunnen maken.
  • Truls Velgaard (NO) CEO Wegener - "Wij zijn geen krantenbedrijf, maar een contentbedrijf". Hoe kan Wegener consumenten en adverteerders beter binden via haar nieuwe Digital First Strategie? Die vraag staat centraal tijdens zijn lezing.
  • Michiel Buitelaar (NL) COO Digital, Sanoma Media - Als grote uitgeverij in Nederland weet Sanoma zich goed te redden in de battle of the channels. Buitelaar bespreekt de visie van Sanoma op deze battle en hoe ze deze gaan winnen.
  • Steve Pinches (UK) Lead Product Manager FT.com - Pinches verklaart het succes van de Financial Times web app. Over de mobiele strategie van de Financial Times en nieuwe verdienmodellen voor online en print. Een expert op het gebied van (online) platform ontwikkelingen.
  • Frank Vrancken Peeters (NL) CEO Kluwer Nederland - Peeters heeft ruim twintig jaar ervaring in diverse senior managementposities. Peeters informeert over de strategie van een grote vakuitgever en bespreekt de toekomst van business to business publishing.
  • Peter Sprague (VS) CEO Premier Guitar.com - Hoe je wereldwijd kunt scoren in een niche, in dit geval alles wat met gitaren en gitaarmuziek te maken heeft. Het businessmodel van Premier Guitar.com is voor het leeuwendeel gebaseerd op inkomsten uit consumenten; hoe Sprague in een niche het hart van de massa won.

Inschrijven
Zorg dat u er bij bent en meld u aan. Leden van iMMovator profiteren bovendien van € 100,- korting met actiecode IMMOMUC2012. Meer informatie en aanmelden via de website van het Uitgeverscongres.