Novitas Heritage is een bureau dat gespecialiseerd is in de gamification van erfgoed. Simpel gezegd: Ze ontwikkelen manieren om van een museum een spel te maken. Hun nieuwste ontwikkeling is Time Windows. Dit is een interactieve pop-up ervaring die de bezoeker meeneemt door een bepaalde tijd. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van drie items: Time Viewer (waarmee er terug kan worden gekeken naar de context van een object uit het verleden), Time Oracle (waarmee er in AR gereconstrueerd kan worden wat er met een object gebeurd is) & de Time Object (waarmee er specifieke gebeurtenissen achterhaald kunnen worden die betrekking hebben tot een voorwerp).
Marc van Hasselt is mede-oprichter van Novitas Heritage en vertelt ons tijdens deze talk meer over hoe je nieuwe belevingstechnieken kan verbinden aan erfgoedinstellingen. Hoe pas je bijvoorbeeld succesvol gamification en live interpretation toe? Aan de hand van voorbeelden uit hun portfolio laat Marc van Hasselt de kansen van AR en VR voor erfgoedinstellingen zien.
Programma
09:00-09:30 Inloop
09:30-10:15 Presentatie Marc van Hasselt
10:15-10:30 Q&A
10:30 Afsluiting
Inschrijven
Deze talk is gratis te bezoeken in de Immersive Zone. Reserveer via deze site jouw ticket voor de Immersive Zone en kies voor de talk op donderdag.
Immersive Zone
Deze talk is onderdeel van de Immersive Zone tijdens de Dutch Media Week. In de SWITCH (Joop van den Endeplein) willen je laten ervaren wat er allemaal mogelijks is met immersive technologie. Iedere ochtend starten we de dag met een inspirerende talk en in de middag kun je spraakmakende demo’s ervaren. Kijk hier voor meer informatie.
De Immersive Zone in de SWITCH is onderdeel van de Dutch media Week. Dit is hét mediafestival van Nederland waar the heart of the story centraal staat. Van 4 t/m 13 oktober 2019 kan heel Nederland – van jong tot oud, van gebruiker tot professionele mediamaker – zich onderdompelen in, laten verrassen en inspireren door en leren met media. Van creatie en techniek tot de impact die media hebben op ieders leven. Een festival waarin bijzondere en actuele verhalen van – en over – media verteld en ontdekt worden.
Het festival wordt georganiseerd door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing. www.dutchmediaweek.nl