De eerste editie van de door GfK en Entertainment Business georganiseerde seminarmiddag Reality Check: The Smartphone Revolution, vindt plaats op maandagmiddag 14 december 2009. Naast een presentatie van de marktcijfers en de groei van zowel de verkoop van smartphones als het gebruik van mobiel internet, wordt ingegaan op de vraag welke content via het mobiele internetplatform geconsumeerd wordt en zal worden. Leden van iMMovator krijgen bovendien korting!
Het gebruik van de populaire smartphone en de forse groei van mobiel internetgebruik zijn cruciaal voor het bepalen van strategieën door marketeers, adverteerders en contenteigenaren. Hoe snel verloopt de marktacceptatie van de smartphone? Welk patroon vertoont het mobiel internetgebruik? Belangrijk hierbij is welke content via het mobiele internetplatform geconsumeerd zal worden. De centrale vraag is of de consument bereid is voor content te betalen. En zo ja, voor welk type content dan? Is de aanname correct dat de consument juist voor entertainmentcontent zal betalen?
Onder leiding van dagvoorzitter Erik-Jan Gelink, eigenaar van strategisch adviesbureau Provice strategy consulting, zal een aantal vertegenwoordigers van vooraanstaande marktpartijen inzicht verschaffen in de laatste ontwikkelingen op de smartphonemarkt. Het programmaoverzicht ziet er als volgt uit:
iMMovator Korting
Leden van het iMMovator netwerk krijgen een aantrekkelijke korting van € 100,- per deelnemer! In plaats van € 299, kost de entree dan slechts € 199,-.Vermeldt bij de aanmelding als kenmerk 'klant GfK', en u ontvangt 100 euro korting.
Over Reality Check
Reality Check – The Smartphone Revolution start op maandag 14 december om 14.00 uur en eindigt om 17.30 uur. Aansluitend is er een netwerkborrel. De entree bedraagt €299,-, voor iMMovator leden €199,-. Reality Check is een initiatief van onderzoeksbureau GfK Retail and Technology en Entertainment Business, de vakuitgave voor de media- en entertainmentbranche. Het seminar zal plaatsvinden in het gebouw van GfK Retail and Technology in Amstelveen.