1 december 2009

Cross Media Cafe Trends en Ontwikkelingen

Datum & tijd

2009-12-01 14:30:00

Het laatste Cross Media Cafe van 2009 vond plaats op dinsdag 1 december van 14.30 tot 18.00 in Studio 31 op het Mediapark. We sloten het jaar af met een bijeenkomst vol trends en ontwikkelingen. Vind hier de verslagen, foto's, video's en podcasts.


 De verslagen:

De foto's

De foto's, gemaakt door Mark Janssen (ECP), van het Cross Media Cafe zijn hier te vinden

Podcasts

De podcasts, gemaakt door ECP, zijn te vinden in het Mediacentrum .

Video opnames

De video opnames van de live stream zijn hier terug te bekijken. Ze zijn ook in Yubby en Vimeo te bekijken.

Programma

14.30 Inloop

15.00 Welkom door Ton van Mil, Directeur iMMovator

15.10-16.15 Cijfers, cijfers, cijfers... updates van markt ontwikkelingen aan de hand van de laatste cijfers van oa Gfk, Sko, Stir, RAB en Spot.


  • Liesbeth Nekkers, Intomart Gfk/SKO, Stichting KijkOnderzoek
  • Paul van Niekerk, Directeur Spot, het Nederlandse kenniscentrum voor televisie reclame
  • George Bohlander, RAB Radio Adviesbureau Kenniscentrum radio en reclame
  • Maikel Verhaaren, Manager Entertainment at GfK Retail and Technology
  • Peter Wiegman, directeur Verenigde Internet Exploitanten

16.15-16.45 Pauze

16.45-17.00 Pitches. Deze keer geen ondernemers, maar consultants, onderzoekers, juristen en adviseurs, die kort vertellen hoe zij de markt zien.

17.00-17.30 Wat gaan we doen? Vraaggesprek door Peter Olsthoorn en Monique van Dusseldorp met als gasten

  • Michiel Buitelaar, COO Digital Media, Sanoma
  • Arno Otto, Managing Director Digital Media, RTL
17.30 Borrel

Michiel Buitelaar is sinds 1 november Chief Digital Media. In deze functie geeft hij leiding aan de digitale activiteiten bij de internationale organisatie van Sanoma Magazines. Naast zijn nieuwe rol als internationaal board member, blijft Buitelaar ook zijn huidige functie als COO Digital Media bij Sanoma Uitgevers in Nederland uitvoeren. Sanoma wil digitale media internationaal verder ontwikkelen en de inkomsten daaruit vergroten.

Buitelaar heeft ruime ervaring op gebied van digitale media. Als Directeur Consumentenmarkt bij KPN was hij verantwoordelijk voor alle televisie-, telefonie-, en internetactiviteiten en bij Endemol was hij wereldwijd verantwoordelijk voor digitale media en new business. Sinds 2008 is Buitelaar als COO Digital Media van Sanoma Uitgevers verantwoordelijk voor de ontwikkeling van digitale media van multimediaconcern Sanoma Uitgevers en haar dochters ilse media, Sanoma Men’s Magazines en Jonge Gezinnen.

Arno Otto is sinds1 maart 2009 bij RTL Nederland directeur nieuwe media. Voorheen was hij werkzaam bij AdLink Group waar hij als commercieel directeur voor Europa onder andere verantwoordelijk was voor sales, product management en product development. Hij was in Nederland ook verantwoordelijk voor de lancering van DoubleClick. Tevens is hij oud-voorzitter van IAB (Internet Advertising Bureau) in Nederland.

Bij de aanstelling van Arno Otto bij RTL zei Otto: 'RTL is leading in radio en televisie. De hedendaagse mediaconsumptie laat zien dat qua bereik de ochtend wordt beheerst door radio, de avond door televisie en overdag laat Internet al enige tijd alle andere mediumtypes achter zich. Daar ligt mijn expertise en ik heb enorm veel zin en vertrouwen om, met behulp van de powerbrands en de media professionals die RTL in huis heeft, die brug bij RTL te bouwen.'

DE CROSS MEDIA CAFES ZIJN MEDE GEFINANCIERD MET STEUN VAN HET EUROPEES FONDS VOOR REGIONALE ONTWIKKELING VAN DE EUROPESE COMMISSIE. Zie Cross Media Expertisecentrum.