6 november 2012

Cross Media Café Formats & Audiences

Datum & tijd

2012-11-06 14:00:00

Op dinsdag 6 november organiseerde iMMovator in samenwerking met het Nederlands Medianetwerk het Cross Media Café Formats & Audiences. Met o.a. Georgette Schlick over SBS’s nieuwste formats, Patty Geneste over de trends op MIPcom, Jan Jaap van der Wal over Panache en Bart de Boer over de formats van de Efteling. Heb je dit café gemist? Via deze pagina zijn de presentaties, video’s, en foto’s terug te kijken.

Verslagen

Foto’s
De foto’s van het Cross Media Café Formats, gemaakt door Mark Janssen van ECP, zijn te zien op Flickr.

Presentaties
De presentaties (indien sprekers toestemming hebben gegeven hun slides te delen) zijn te zien op Slideshare en op de iMMovator website.

Bart de Boer (Efteling) in gesprek met Monique van Dusseldorp (moderator)

Video’s
De video-opnames van de presentaties (indien sprekers toestemming hebben gegeven deze te delen) zijn ook te zien op Vimeo.

 

Programma
14.00- 15.30 uur:

Opening door Ton van Mil (iMMovator) en Peter Wybenga (Nederlands Media Netwerk)

Kees de Groot, Business & Communication Director ZenithOptimedia.
Kees geeft een inleiding op het onderwerp Formats en Audiences. Met nieuwe cijfers!

Bart de Boer, voorzitter Raad van Bestuur Efteling.
De sprookjesachtige wereld van de Efteling is niet alleen terug te vinden in het attractiepark maar komt ook tot uiting in de bijeenkomsten en evenementen voor de zakelijke markt. Bovendien produceert de Efteling eigen televisieseries en -programma’s zoals Sprookjesboom, Sprookjes en TiTaTovenaar.

Dick Buschman, creative director ACHTUNG!
Met 25 creatieven van over de hele wereld bedenken zij interactieve merk-ideeën en campagnes. Voor Skoda, sponsor van de Tour de France, ontwikkelden zij een van de eerste live second screen games in Nederland. De bankzitters worden aan het werk gezet, maar willen ze dat ook?

Pitches!

15.30 – 16.00 uur: Pauze

16.00 – 17.30 uur:

Jeroen Verkroost, Country Manager Microsoft Advertising.
Jeroen geeft zijn visie op de ontwikkeling van online formats en kansen voor adverteerders aan de hand van cases van onder meer MSN en en Xbox. Ook zal hij vertellen wat – het dan net gelanceerde – Windows 8 betekent voor de ontwikkeling van formats.

Jan Jaap van der Wal, cabaretier.
Jan Jaap lanceerde in samenwerking met NRC Media en gesponsord door Jameson het programma Panache, een satirisch programma rondom de verkiezingen van 2012 dat alleen werd uitgezonden op YouTube. Wat zijn zijn ervaringen, hoe steekt online televisie in elkaar?

Patty Geneste, CEO Absolutely Independent.
Met haar bedrijf is Patty actief op de format markt: zij verkoopt Nederlandse formats in het buitenland. Daarnaast adviseert ze adverteerders over TV formats, en is ze samen met zenders ook zelf betrokken bij het ontwikkelen van nieuwe formats. We ondervragen Patty over de ontwikkelingen op de format markt, de Nederlandse successen, en de rol van nieuwe media. Ook blikt ze terug op MIPcom.

Jan Knaap, initiatiefnemer Cup of Culture. Reclameman. Uitgever. Organisator tentoonstellingen. Bedenker drie succesvolle tv-formats. Columnist. Ziet de hele dag alleen maar gemiste tv-formats om zich heen. Op het Cross Media Café neemt hij een gesproken column voor zijn rekening.

Georgette Schlick, directie SBS.
Een mooi moment om Georgette te horen spreken over een televisie organisatie die tegelijkertijd in herstel en transitie is. Over succesvolle formats als Dokter Tinus en Sterren Springen, over de synergie het Sanoma Media – de komst of juist het uitblijven van LibelleTV – maar ook innovaties als Kijk Eerder en SBS+.

17.30 uur: Netwerkborrel

Cross Media Café Formats en Audiences
Datum: dinsdag 6 november
Tijden (onder voorbehoud): 14.00 – 17.30
Locatie: studio 1, Media Park, Hilversum