18 maart 2020

Cursus Multichannel Storytelling (gecanceld)

Datum & tijd

Woensdag 18 maart 09:30 - 16:30

Het kabinet heeft besloten tot extra maatregelen ter bestrijding van de uitbraak van het coronavirus. Dit betekent dat de cursus Multichannel Storytelling wordt uitgesteld tot een nader te bepalen datum. 

Een goede crossmediale strategie is in de huidige wereld noodzakelijk. Voor mediabedrijf én merk. Jouw klant of publiek wil je content op verschillende manieren vinden: offline en online, via social media en events, op smartphones, computers, tablets en televisieschermen. Een brede mix van content is in de huidige multiscreen wereld essentieel om je doelgroep effectief te bereiken en nieuwe inkomstenstromen te genereren.

Is er een succesformule voor multichannel publishing? Welke bouwstenen zijn ervoor nodig? Wat is de kracht van storytelling? En wat betekenen al deze ontwikkelingen voor jou als mediaprofessional of merkenbouwer? Deze vragen staan centraal tijdens deze eendaagse cursus voor media- en communicatieprofessionals met enige ervaring.

Wat leer je?

Tijdens deze training krijg je inzicht in de trends en ontwikkelingen op het gebied van multichannel publishing, gericht op uiteenlopende doelgroepen. We gaan ook in op de toenemende invloed van tech en het gebruik van data en AI. Verder ervaar je de toegevoegde waarde van een content framework en welke gevolgen dat heeft voor de redactionele workflow. Je leert al doende de ins en outs van storytelling en welke rol dat kan spelen bij een effectieve contentstrategie. Gedurende de dag word je actief betrokken bij interessante cases, gepresenteerd door gastsprekers uit de praktijk.

Na de cursus:

  • Heb je inzicht in de trends ontwikkelingen op het gebied van multichannel storytelling
  • Heb je kennis van de rol die technologie speelt bij multichannel storytelling, het gebruik van data en AI en de inzet van metrics
  • Kun je een content framework opzetten voor multichannel storytelling
  • Ben je in staat een contentstrategie te formuleren en weet je hoe je een content framework in jouw contentstrategie kunt toepassen
  • Heb je de kracht van storytelling ervaren en in een actieve omgeving toegepast