Cross Media Café
11 februari 2020

Cross Media Café – Data en AI voor media

Tickets €20,- (50% korting voor studenten)

Datum & tijd

Dinsdag 11 februari 2020, van 14:00-17:00 uur

Advertising, metadata, contentcreatie, merkbeleving, hoe kan Artificial Intelligence (AI) media helpen? Wat meet je, waarom meet je dat en hoe zet je dat om naar intelligente systemen? Op dinsdag 11 februari hoor je het tijdens het eerste cross media café van 2020.

14:00-15:15 uur – Deel 1: wat kan je doen met AI?

  • Jim Stolze, oprichter van Aigency, een international network van AI experts, en de initiatiefnemer van de Nationale AI Cursus, waar elke Nederlander kan leren over AI en de toepassingen ervan.
  • Gijs van Beek, co-founder van Textgain. De algoritmen van de startup kunnen zelfstandig op grote schaal teksten analyseren en converteren naar kennis en inzichten
  • Tess den Uyl, product manager van FaceReader Online, een state-of-the art computer vision oplossing waarmee emoties worden geanalyseerd op basis van gezichtsuitdrukkingen.
  • Frank Visser, team lead innovatie van Media Perspectives, over het AI Fieldlab en de ontwikkeling van ethische richtlijnen voor AI in media.

15:15-15:45 uur – Pauze en bezoek aan demo’s

15:45-17:00 uur – Deel 2: hoe zetten mediabedrijven AI in?

  • Vincent Koops, Multimedia analysis and AI generated promos bij RTL Nederland 
  • Karen van Dijk, hoofdredacteur AI Songcontest, VPRO. Dit project onderzoekt de creatieve mogelijkheden van kunstmatige intelligentie – kan je met AI een winnend nummer schrijven voor het song festival? 
  • Anne Schuth, Head of News Data bij DPG Media over de inzet van AI voor het personaliseren van pushberichten, mailings en de Volkskrant website.

Vanaf 17:00 uur – Netwerkborrel

Cross Media Café

Media Perspectives organiseert samen met Beeld en Geluid het Cross Media Café. Dit zijn bijeenkomsten voor mediaprofessionals waar steeds de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van media, in de breedste zin van het woord, worden gepresenteerd. Met de Cross Media Cafés dragen we bij aan kennisontwikkeling, kennisdeling en innovatie om zo de media-industrie een stap verder te brengen.