Nederlandse mediabedrijven zijn op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen en businessmodellen. We keken tijdens het Cross Media Café Media en E-commerce al naar derde/nieuwe geldstromen, tijdens de workshop waardecreatie gaan we nog een stapje verder. Na de grote belangstelling voor de eerste workshop organiseren we in samenwerking met Syntens op 10 juni voor de tweede keer de workshop waardecreatie. We leggen uit hoe investeerders kijken naar de financiële waarde van mediabedrijven, en welke keuzes je als ondernemer kan maken bij jouw strategie om ook de waarde van uw bedrijf te vergroten.
Hierbij gaat het om diverse vragen:
Kortom, er wordt een spiegel voorgehouden om te beoordelen wat de investeerbaarheid van jouw bedrijf is. Ook zal je inspiratie krijgen over alternatieve groeistrategieën en het mogelijk verhogen van de investeerbaarheid van jouw bedrijf.
Expert in waardecreatie: Micha Zwaaf
De workshop wordt gegeven door Micha Zwaaf van IMX Capital, een internationaal financieel specialist op dit terrein. Tijdens zijn carrière als portfoliomanager en buy-side analyst bij ABN AMRO heeft hij geïnvesteerd in bedrijven in branches, zoals Internet, Internet-Related Technologies, TV, Film, Advertising, Publishing, Radio, Music, Cable & Satellite en Gaming. Micha is schrijver van het boek Wat schuift het? Haal meer uit je onderneming.
Hij zal tijdens de workshop laten zien dat (financiële) waardecreatie niet hetzelfde is als winstmaximalisatie, en je vragen beantwoorden vanuit zijn ervaring in het internationale investeerdersspeelveld in media- en technologiebedrijven. Hij zal op de cases van de deelnemers inspelen waardoor je een indruk krijgt hoe je op waardecreatie kunt sturen en daarmee een actieve groeistrategie kan opbouwen. Ook zal er gesproken worden over de waardering van bedrijven.
Datum: maandag 10 juni
Tijden: 14.30 start workshop (inloop 14.00), einde 17.30
Locatie: Villa Heideheuvel, Mediapark Hilversum
Kosten: Aan deelname zijn geen kosten verbonden.