Data is de nieuwe grondstof van onze industrie. Met deze training voor beginners krijg je inzicht in wat big data is en wat voor typen data erbij horen. Je krijgt een overzicht van veelgebruikte data-toepassingen binnen de mediasector. Ontdek de mogelijkheden van data binnen jouw werk. Doe mee aan de MediaBooster Big Data Basics op 18 februari! Na de training:
Het verhalende proces verloopt voor iedereen ongeveer gelijk; we ontdekken eerst thema’s, produceren een verhaal, distribueren dat over de verschillende kanalen en analyseren de impact.
Data kan die gehele ‘lifecycle’ versterken en je helpen beslissingen te maken. We weten allemaal hoe vervelend het is als je content maakt, daar veel tijd in stopt en er dan vervolgens achter komt dat niemand het gezien of gelezen heeft. Waar ligt dat nou aan? Moet ik een ander kanaal gebruiken? Of een ander tijdstip? Is de vorm niet goed? En hoe kan ik ervoor zorgen dat het meer oplevert?
Data biedt hiervoor inzicht. Voor velen klinkt data in eerste instantie complex, maar voor professionals die weten waar je naar moet kijken, is data handzaam en elke dag interessant.
Kortom: aan de slag gaan met de content life cycle, personalisatie en recommendation is minder moeilijk dan het lijkt. Doe mee aan de training Big Data Basics op maandag 18 februari om erachter te komen hoe jij deze datatools kunt gebruiken in je huidige functie.