15 maart 2011

Workshop – Hoe maak ik mijn bedrijf net zoveel waard als Zynga?

Datum & tijd

2011-03-15 15:00:00

Afgelopen week werd bekend dat Zynga (bekend van Mafia Wars en Farmville) een financieringsronde succesvol heeft afgerond tegen een waardering van $ 10 miljard. En dat is bij een omzet in 2010 van $ 850 miljoen ruim 11x omzet. In samenwerking met Syntens organiseren we op 15 maart een workshop over waardecreatie. We maken niet van iedereen een online game bedrijf, maar er wordt wel uitgelegd waarom investeerders een bedrijf als Zynga zoveel waard vinden en welke keuzes u als ondernemer kunt maken bij uw strategie om ook de waarde van uw bedrijf te vergroten.

Hierbij gaat het om diverse vragen:

  • Lever ik een standaard dienst of product of maatwerk?
  • Kan ik mijn maatwerk toch als ‘standaardproduct’ verkopen?
  • Welk prijsmodel is voor mij interessant?
  • Groei ik op basis van cashflow en winst of zoek ik investeerders om te groeien?
  • Welke partnerschappen kan ik sluiten waarmee ik mijzelf ten opzichte van de concurrentie een voorsprong geef?

Kortom, op 15 maart wordt u een spiegel voorgehouden om te beoordelen wat de investeerbaarheid van uw bedrijf is. En zult u inspiratie krijgen over alternatieve groeistrategieën en het mogelijk verhogen van de investeerbaarheid van uw bedrijf.

De workshop wordt gegeven door Micha Zwaaf van IMX Capital, een internationaal specialist op dit terrein. Hij zal tijdens de workshop laten zien dat waardecreatie niet hetzelfde is als winstmaximalisatie en uw vragen beantwoorden vanuit zijn ervaring in het internationale investeerders speelveld in media- en technologiebedrijven. Hij zal op de cases van de deelnemers inspelen waardoor u een indruk krijgt hoe u op waardecreatie kunt sturen en daarmee een actieve groeistrategie kunt opbouwen. Ook zal er gesproken worden over de waardering van bedrijven. Met alle discussies over de waardering van Zynga, Facebook, Groupon en Twitter – creëren we een nieuwe dot com bubble net als 2001? – een actueel onderwerp.

Micha Zwaaf kan tijdens de workshop ook op uw eigen situatie inspelen en heeft een ruime ervaring in bijna alle sub-sectoren van de media industrie. Tijdens zijn carrière als portfoliomanager en buy-side analyst bij ABN AMRO heeft hij geïnvesteerd in bedrijven in branches, zoals Internet, Internet-Related Technologies, TV, Film, Advertising, Publishing, Radio, Music, Cable & Satellite en Gaming.

Programma

Dinsdag 15 maart, locatie Villa Heideheuvel (Media Academie Hilversum)

15.00 uur inloop
15.30 uur start workshop programma
17.30 uur borrel

Inschrijven

De locatie van deze workshop is de Media Academie, Villa Heideheuvel, Media Park Hilversum. De kosten voor deze workshop zijn € 50 (excl BTW) per deelnemer. Leden van iMMovator kunnen zich direct hieronder inschrijven. Hiervoor dient u wel ingelogd te zijn. Bent u nog niet geregistreerd lid van iMMovator? Registreer u dan eerst, voordat u zichzelf hieronder kan inschrijven.

Heeft u vragen over de workshop, dan kunt u contact opnemen met Pieta Stam van Syntens, via pieta.stam@immovator.nl.