Op 16 september in het Tuschinski Theater Amsterdam wordt o.a. het winnende werk - print, outdoor, cyber, radio en film - tentoongesteld voor mensen die niet naar Cannes konden en voor diegenen die er wel waren maar het nog eens willen zien. Wegener NieuwsMedia zal die middag een workshop over "branded content" verzorgen.
Vanaf 13.00 uur is de print tentoonstelling te bezichtigen en tussen 13.00 en 18.00 uur vinden workshops plaats. Dit jaar verzorgt Wegener NieuwsMedia één van die workshops. Ïn de workshop "branded content challenge" gaan de deelnemers na een introductie over branded content zelf aan de slag. De opdracht: Ontwikkel een branded content concept voor nieuws media (print, online, mobiel, etc.).
Het concept wordt beoordeeld op de criteria: effectiviteit voor adverteerder, journalistieke waarde en marktpotentie. Sprekers en juryleden zijn: Cees Wijnnobel (Bestuurslid VEA), Richard van den Boogaard (Branded Channels), Johan van Uffelen en Adelinde Geerings (respectievelijk hoofdredacteur en commercieel directeur bij Wegener NieuwsMedia). Het beste concept wordt natuurlijk beloond!
De workshop start om 15.30 uur, inschrijving via canneslions.nl . Er is plaats voor 25 deelnemers!