6 november 2012

Try-Out: De commercial is dood. Lang leve de commercial

Datum & tijd

2012-11-06 12:15:00

Voorafgaand aan het Cross Media Café Formats & Audiences organiseert de Media Academie een lunchworkshop (try-out) voor het iMMovator netwerk. Het thema is deze keer: commercials. De commercial is een van de oudste en meest vastomlijnde formats in de TV wereld. Maar: heeft de commercial nog bestaansrecht in het nieuwe medialandschap met second screen toepassingen en connected tv?

The end of commercials as we know it?
Als format weet de commercial al decennialang te overleven in de TV wereld. Maar nu is het hek van de dam: 30 seconden kan ook 60 minuten worden, een TV staat allang niet meer alleen in de woonkamer, kijkers willen directe invloed hebben op hun beeld, en alle beeldinformatie van 1950 tot heden is met twee klikken voor iedereen oproepbaar. Kortom: alles wordt anders. Of niet?

Deze try-out is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in het ontwikkelen van formats, het maken van commercials en alles daar tussen in. Onder leiding van Media Academie docent Rogier van der Ploeg, bekend van onder andere de beroemde Rolo commercial met de olifant, gaan we met elkaar bekijken wat het bestaansrecht van de commercial nog is, en hoe de commercial van de toekomst eruit zou kunnen zien.

Inschrijven
Voor wie: voor iedereen die geïnteresseerd is in het ontwikkelen van formats, het maken van commercials en alles daar tussen in
Waar: Villa Heideheuvel, Media Academie, Media Park Hilversum
Datum: dinsdag 6 november 2012
Tijden: 12u15-13u15, inloop vanaf 11.45u.
Kosten: 10,00 (inclusief eenvoudige lunch, ter plekke contant en gepast te voldoen)
 
Inschrijven is in verband met catering en het beperkt aantal plaatsen noodzakelijk. IMMovator leden kunnen zich onderaan deze pagina direct inschrijven. Bent u nog geen lid? Registreer jezelf eerst en schrijft je daarna in via deze pagina.

Achtergrondinformatie try-outs
Doel van de try-outs is te beoordelen of een onderwerp voldoende leeft en inhoudelijke discussies oproept. Als dit het geval is, kan het onderwerp worden opgenomen als training in het opleidingsaanbod van de Media Academie. Voor iMMovator leden een mogelijkheid om kennis te maken met het onderwerp, je eigen kennis te toetsen, je mening te geven over de try-out en natuurlijk te netwerken. Voor de Media Academie is het een mooie manier om direct feedback van de markt te krijgen op nieuwe trainingsonderwerpen.

De try-out sluit qua timing aan op het Cross Media Café Formats & Audiences later die middag. Als je dus toch al de middag had vrijgemaakt in je agenda voor een middag voorlichting en netwerken, is dit gemakkelijk te combineren.

Volg iMMovator ook op Twitter, LinkedIn en Facebook.