4 september 2012

Try-out: creativiteitstechnieken

Datum & tijd

2012-09-04 13:45:00

Voorafgaand aan het Cross Media Café Radio – de luisteraar centraal, organiseert de Media Academie een lunchworkshop (try-out) voor het iMMovator netwerk. Het thema heeft deze keer alles te maken met creatie en creativiteit in het mediawerkveld: creativiteitstechnieken. Hoe kun je een grotere rol spelen in het zelfstandig ontwikkelen van succesvolle formats en vragen van klanten vertalen naar creatieve werkvormen?

Wat is nu eigenlijk creativiteit?
We nemen allemaal makkelijk dit woord in de mond, maar wat zit er eigenlijk achter dit containerbegrip? Wat bedoelen we eigenlijk als we iets 'creatief' vinden? Hoe kan je met een open vizier loskomen van vaststaande, verankerde denkpatronen? Hoe bedenk je nieuwe invalshoeken?

Deze try-out is bedoeld voor iedereen die zijn persoonlijke en professionele creativiteit wil ontdekken en verder wil ontwikkelen. Media Academie docent David Davidson geeft je tijdens de try-out een kleine inzage in een aantal onderwerpen die tijdens de tweedaagse training Creativiteitstechnieken van de Media Academie aan bod komen.

Laat je inspireren en kom experimenteren. Speel met nieuwe concepten en formats en luister naar de reacties en commentaren van collega's, specialisten en trainers.

Inschrijven
Voor wie: voor iedereen die zijn persoonlijke en professionele creativiteit verder wil ontwikkelen
Waar: Villa Heideheuvel, Media Academie, Media Park Hilversum
Datum: dinsdag 4 september 2012
Tijden: 12u45-13u45, inloop vanaf 12.15u.
Kosten: 10,00  (inclusief eenvoudige lunch, ter plekke contant en gepast te voldoen)
 
Inschrijven is in verband met catering en het beperkt aantal plaatsen noodzakelijk.
 
Achtergrondinformatie try-outs
Doel van de try-outs is te beoordelen of een onderwerp voldoende leeft en inhoudelijke discussies oproept. Als dit het geval is, kan het onderwerp worden opgenomen als training in het opleidingsaanbod van de Media Academie. Voor iMMovator leden een mogelijkheid om kennis te maken met het onderwerp, je eigen kennis te toetsen, je mening te geven over de try-out en natuurlijk te netwerken. Voor de Media Academie is het een mooie manier om direct feedback van de markt te krijgen op nieuwe trainingsonderwerpen.

De try-out sluit qua timing aan op het Cross Media Café later die middag. Als je dus toch al de middag had vrijgemaakt in uw agenda voor een middag voorlichting en netwerken, is dit gemakkelijk te combineren.