SPOT minisymposium: Televisiereclame in of uit de recessie?
Datum & tijd
2010-02-10 15:00:00
Op woensdag 10 februari 2010 organiseert SPOT een minisymposium rondom de presentatie van de Jaarcijfers Televisiereclame over 2009. Daarnaast geven ook sprekers van de Rabobank en ZenithOptimedia acte de presence over de mediabestedingen in de crisis en de vooruitzichten voor komende jaren.
2009 was een stormachtig jaar. Op het minisymposium van SPOT zullen de netto reclamebestedingen worden gepresenteerd voor spot en non spot reclame. Ook zal de ontwikkeling bij de verschillende branches aan de orde komen. Zien we iets terug van het cyclisch en anticyclisch adverteren? Natuurlijk wordt er ook vooruitgekeken: wat is de outlook voor 2010? Hoe reageren de zenders op de crisis en wat zijn de prognoses voor de bestedingen?
Als tweede spreker zal Hans Stegeman, econoom en adviseur van de Rabobank, zijn analyse geven van de stand van de economie. Hans Stegeman is hoofd van het Nederlands Macro Onderzoeksteam van de Rabobank. Voorheen was hij werkzaam bij het CPB. Hans geeft regelmatig commentaar op BNR en RTL7. Als geen ander is hij in staat om te spreken over een V-crisis of een W-crisis, waar de verschillende sectoren nu staan en wat de vooruitzichten zijn voor 2010.
Tot slot zal Linda Boks, CEO van ZenithOptimedia, haar verwachtingen uitspreken over de ontwikkeling van de mediabestedingen tot en met 2012. ZenithOptimedia publiceert jaarlijks mondiaal haar prognoses over de mediabestedingen.
Aansluitend zullen met de zaal de meningen worden gedeeld over de verwachtingen voor 2010. En waar kan dit alles beter plaatsvinden dan in Amsterdam Bright City aan de Amsterdamse Zuidas, tussen de grootste banken.
Toegang is gratis, maar meldt u wel aan op de website van SPOT . Hier vindt u ook meer informatie over de locatie, het programma en de tijden.