12 februari 2014

MWG Mediacongres 2015 ‘No Ads Today’

Tickets Vanaf €425,-

Datum & tijd

2014-02-12 08:30:00

Transformatorhuis (Westergasfabriek)

Donderdag 12 februari 2015 wordt voor de 44e keer het congres gehouden. Dit jaar op een nieuwe locatie, het Transformatorhuis op het Westergasterrein in Amsterdam. Centraal staat de vraag of reclame er in de toekomst anders uit zal zien.

Thema: No ads today
Per dag worden we aan ongeveer 600 reclameboodschappen blootgesteld. Bewust en/of onbewust worden we steeds beter in het mijden van boodschappen. Het bereiken van de juiste doelgroep wordt daarom steeds moeilijker. Tijdens het congres gaan we daarom in op vragen als:

  • Hoe gaan bureaus, adverteerders en media-exploitanten hier slim mee om?
  • Pakken reclamemakers hun vak anders aan?
  • En wat denken onderzoekers, wetenschappers en theoretici van deze ontwikkeling?

Programma en sprekers
De volgende sprekers zullen in ieder geval acte de présence geven

  • Sjuul Paradijs, hoofdredacteur Telegraaf
  • Thimon de Jong, trendwatcher
  • Midas Kwant, Whizzkid
  • Tom de Bruyne, creative director SUE
  • Dr. Erik Scherder, neuropsycholoog
  • Eva Gouwens, trademarketeer Tony’s Chocolonely
  • Wilbert Schreurs, schrijver, historicus
  • Erik van Engelen, commercieel directeur ENECO
  • Aad Kuijper, creative director Alfred
  • Ronald Voorn, associate partner Brand & Business Architects
  • Herman Holtus, managing director Coroos
  • Teun Gautier, o.a. Vereniging Veronica
  • Nico Dijkshoorn, columnist, schrijver, dichter, muzikant

Het congres gaat niet op zoek naar consensus, maar juist naar uitgesproken opinies, meningen en ideeën. Is ‘oud’ eigenlijk wel oud en is ‘nieuw’ wel zo nieuw?  Kortom, presentaties en discussies die vuurwerk beloven. Moderator is Rens de Jong.

Inschrijven

Inschrijven voor het congres kan via www.mwg.nl/congres. MWG-leden profiteren van de speciale ledenprijs en leden van IAB, IPAN, ACDN en VEA ontvangen partnerkorting.