De wens vanuit de advertentiemarkt voor betere digitale ‘targeting’ groeit sterk. Het antwoord daarop? NLProfiel, een samenwerking tussen vier grote Nederlandse mediapartijen. In 2018 startte deze gemeenschappelijke datadienst met een pilotfase tot medio 2019. Tijdens de MediaTalk van dinsdag 5 november geeft projectmanager Wouter Hulst een update van de learnings van NLProfiel.
NLProfiel is een initiatief van vier Nederlandse uitgevers: Sanoma, Telegraaf Media Groep, RTL Nederland en DPG Media. De datadienst is opgestart om adverteerders van meer en betere profielgegevens te voorzien. Het uniformeren van de techniek en het structureren van data-opbouw is nodig om dit mogelijk te maken. Als dit gerealiseerd is kunnen merken en hun bureaus door middel van relevante profielen over de verschillende mediapartijen heen plannen. Campagnes worden met NLProfiel effectiever, omdat met goede profielen de juiste consument gevonden kan worden. Uiteraard geheel binnen de AVG-regelgeving.
Wil je meer weten over NLProfiel? Ben je benieuwd naar de lessons learned uit de pilots en wat dit betekent voor datagedreven marketing? Kom dan naar deze lunchsessie!