26 februari 2019

MediaBooster 360˚ Publishing

Datum & tijd

26 februari

Een goede crossmediale strategie is voor ieder mediabedrijf én merk tegenwoordig noodzakelijk. Jouw klant of publiek wil je content op verschillende manieren vinden: offline en online, via social media, op hun smartphones, computers, tablets en televisieschermen. Een brede mix van content is in de huidige multiscreen wereld essentieel om je doelgroep goed te bereiken en nieuwe inkomstenstromen te genereren. Een mediamerk als LINDA is bijvoorbeeld heel succesvol met een 360°-strategie en heeft naast een goed verkopend tijdschrift, ook een populaire nieuwssite en een videokanaal. Met Dennis van Luling (chef digitaal bij RTL Nieuws) en Gert-Jaap Hoekman (hoofdredacteur NU.nl) als gastsprekers.

Is er een succesformule voor multichannel publishing? Welke bouwstenen zijn er voor nodig? En wat betekent het voor jou als mediaprofessional? Deze vragen staan centraal tijdens deze eendaagse MediaBooster 360° Publishing voor mediaprofessionals met enige ervaring.

Tijdens deze training krijg je inzicht in de trends en ontwikkelingen op het gebied van multichannel publishing. We gaan ook in op de toenemende invloed van tech en het gebruik van data en AI. Verder leer je hoe je een content framework opzet en wat voor gevolgen dat heeft voor de redactionele workflow. Daarnaast ga je aan de slag met het formuleren van een effectieve contentstrategie. Ook worden er in de training twee interessante cases gepresenteerd door gastsprekers uit de praktijk.

Na de training:

  • Heb je inzicht in de trends ontwikkelingen op het gebied van multichannel publishing
  • Heb je kennis van de rol die technologie speelt bij multichannel publishing
  • Ben je bekend met het gebruik van data en AI en de inzet van metrics
  • Ben je bekend met het belang van het inzetten van een content framework in een multiscreen wereld
  • Kan je een content framework opzetten voor multichannel content publishing
  • Weet je hoe je content kunt structureren binnen een content framework
  • Weet je waar een effectieve contentstrategie aan moet voldoen
  • Ben je in staat een contentstrategie te formuleren en weet je hoe je een content framework in jouw contentstrategie kunt toepassen

Programma

  • Introductie, historie en context multichannel publishing
  • Trends en ontwikkelingen
  • Content framework
  • Het gebruik van data en metrics
  • Case presentatie

Lunch

  • Case presentatie
  • Contentstrategie
  • Aan de slag met contentstrategie
  • Borrel

Voor wie is deze training?

Deze training richt zich op contentmakers en andere mediaprofessionals met enige tot redelijke ervaring op het gebied van multichannel content publishing. Denk aan: communicatieadviseurs, marketeers, uitgevers en (hoofd) redacteuren.

Deze MediaBooster maakt onderdeel uit van de Media Perspectives Academy – dé trainingspartner voor de media-industrie. Bekijk hier onze jaarplanning met andere interessante trainingen.

Docent: Bert Kok

Bert heeft ruime ervaring in de dynamische wereld waar inhoud, technologie en business samenkomen. Hij heeft een achtergrond in de journalistiek en werkte voor kranten, radio, tijdschriften en het persbureau ANP. Daar gaf hij leiding aan de businessunit Multimedia waar alle maatproducties van het ANP werden gemaakt, zoals radiobulletins, internetberichten, teletekst, video en berichten voor mobiel. Met een klein team werd daar op een heel efficiënte manier nieuws geproduceerd voor een groot aantal verschillende platformen.

Sinds 2009 is Bert actief als ondernemer en (mede)oprichter van diverse startups, waaronder imgZine (later ORTEC Communications). imgZine is een platform voor digitale publicaties, dat op een simpele manier allerlei contentstromen samenbrengt in een aantrekkelijk magazine.

Bert’s passie is de transformatie van de media-industrie. Zijn ambitie is om deze digitale transformatie voortdurend te stimuleren en bij te dragen aan een duurzame toekomst voor de mediasector. Sinds 2016 werkt Bert voor Media Perspectives en houdt zich daar vooral met de businesskant bezig. Bert heeft een Executive MBA in Cross Media.