7 mei 2019

MediaBooster Immersive Media

Tickets 657,- excl. BTW (€795,- incl. BTW)

Datum & tijd

Dinsdag 7, 14, 21 en 28 mei 18.30 - 21.30

Hoe zet je succesvol Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) en Mixed Reality (MR) in? Hoe maak je een productie met VR/AR/MR en wat komt er allemaal kijken bij het maakproces? Als mediamaker, docent en/of marketeer/communicatieprofessional wil je voorop blijven lopen met deze immersive vormen van storytelling. Wij helpen je op weg met de MediaBooster Immersive Media. Na deze tweedaagse training heb je concrete handvatten voor het maken van een immersive productie.

Tijdens deze MediaBooster word je bijgepraat over immersive technologie en ga je zelf aan de slag met de nieuwste technologieën en technieken op het gebied van immersive media. Onder andere holografische displays, VR en AR brillen, 360 graden camera’s en technieken als projection mapping, game engines en photogrammetry. Een aantal makers zullen een case presenteren en je bouwt zelf met een klein team een 360 graden videoproductie, van script tot postproductie. Daarnaast blikken we vooruit op de toekomst: wat zijn de trends in het immersive landschap, waar zetten grote bedrijven op in en wat betekenen deze ontwikkelingen voor jouw organisatie?

Een VR/AR/MR beleving is de perfecte manier om mensen onder te dompelen in een compleet andere wereld. Ook biedt het kansen voor een geheel nieuwe vorm van engagement. Naast kansen staan immersive media voor uitdagingen rondom productie. Het productieproces verschilt van een regulier productieproces, zowel op productioneel en technisch gebied maar ook als het gaat om storytelling. Deze vierdaagse avondtraining brengt je up-to-date over alle mogelijkheden op het gebied van VR/AR/MR en is een must voor iedereen die erover denkt om hier iets mee te gaan doen.

Na de training:

  • Heb je concrete handvatten voor het maken van een immersive productie
  • Heb je mogen experimenteren met immersive technologie (holografische displays, VR en AR brillen, 360 graden camera’s)
  • Heb je kennis van verschillende immersive technieken (projection mapping, game engines en photogrammetry)
  • Ben je geïnspireerd door meerdere succesverhalen
  • Heb je in een klein team gewerkt aan een 360 graden videoproductie
  • Ben je in staat een weloverwogen besluit te nemen over het wel of niet inzetten van VR of AR in jouw mediastrategie