24 november 2010

Leefstijlsegmentatie in alle mediabereiksonderzoeken

Datum & tijd

2010-11-24 15:00:00

SKO nodigt u op 24 november, mede namens de andere landelijke mediabereiksonderzoeken en de publieke omroep, in het Science Center NEMO uit voor de première van het nieuwste leefstijl-segmentatiemodel. Dit is een model waarmee de consumenten worden ingedeeld naar hun leefwijze. Steeds vaker wordt er bij marketing en communicatie gebruik gemaakt van deze segmentatie-techniek. Tijdens de bijeenkomst stellen we de nieuwe doelgroepen aan u voor en bespreken we de mogelijkheden voor het gebruik.

De presentatie vindt plaats op 24 november 2010 in het Science Center NEMO, Oosterdok 2 te Amsterdam. Het wordt marktbreed georganiseerd door SKO, RAB, NOM, STIR, SPOT en de NPO. Als u deze bijeenkomst wilt bijwonen, kunt u zich op deze website inschrijven. Toegang is gratis.

Het programma ziet er als volgt uit:

15.00 – 15.30
Ontvangst met koffie

15.30 – 16.00
Kennismaking met de leefstijlgroepen
Allard Welmers, NPO

16.00 – 16.30
Leefstijlgroepen en hun tijdbesteding
Paul van Niekerk, SPOT

16.30 – 17.00
Leefstijlsegmentatie in de praktijk
Evert Bronkhorst, Vizeum

17.00 – 18.00
Borrel + networking

Segmentatiemodel
Voor het eerst is er nu een segmentatiemodel dat in alle mediabereiksonderzoeken (televisie van SKO, radio van RAB, print van NOM en internet van STIR) en ook in het tijdbestedingonderzoek van SPOT beschikbaar wordt gesteld. Dat betekent dat bij strategische analyses of bij tactische planning de volle breedte van de media-informatie kan worden aangewend. SKO hoopt u dan ook op 24 november te kunnen verwelkomen voor dit bijzondere evenement.

Meld u zich nu hier aan!