7 mei 2012

Laat u inspireren tijdens Human Library van Media Future Week

Datum & tijd

2012-05-07 18:00:00

Tijdens de Media Future Week komen studenten, docenten, lectoren en jonge professionals van diverse media opleidingen van tien hogescholen samen om zich te verdiepen in de toekomst van media. Op dinsdagavond 8 mei vindt het onderdeel ‘Human Library’ plaats waar ook leden uit het iMMovator netwerk welkom zijn! Doe mee aan de human library en praat mee of laat u inspireren door de MFW deelnemers. Over onderwerpen als big data, connected TV, social media en design thinking.

De deelnemers van de Media Future Week starten maandag 7 mei met het werken aan een media case van opdrachtgevers zoals NOS, TNO en Almere DataCapital. Dinsdagavond zijn de deelnemers al een eind op weg met hun case en is het de hoogste tijd om kennis te delen en te halen in de Human Library.

Met de Human Library creëren we een plaats waarin we kennis vermenigvuldigen door met elkaar na te denken over ontwikkelingen die in relatie staan met media. In plaats van te putten uit boeken in een bibliotheek, benutten we nu de kennis van mensen op een centrale plek. De Human Library is de perfecte plaats om kennis te delen en nieuwe inzichten te verkrijgen met betrekking tot de toekomst van media.

Tafels
Aan verschillende tafels komen verschillende thema’s aan de orde. Er zijn vier rondes van elk 20 minuten waar de deelnemers van tafel wisselen. U bent van harte welkom om aan te schuiven bij de tafels als deelnemer of expert en u te laten inspireren door de deelnemers of uw kennis beschikbaar te stellen. Tijdens de rondes wordt bovendien een diner geserveerd.

De volgende thema’s komen aan de orde:

  • User experience in (virtual) worlds
  • Urban Space as a media platform
  • Beïnvloeden met bigdata
  • Design Thinking volgens het 7 perspectieven model
  • Perspectives on open data: motivation, benefits and examples
  • Participant design: towards sustainable marketing in an age of conflicting media logics
  • Pervasive (sensor) computing, a new disruptive paradigm shift
  • Situational games
  • Connected TV
  • Publieksevenementen en de inzet van crossmediale communicatie
  • Vitale ouderen en de inzet van media

Er zijn lectoren en/of docenten van de deelnemende hogescholen aanwezig die deze thema’s zullen begeleiden als experts. Bij de start van de Media Future Week krijgen de deelnemers van whitepapers over bovenstaande onderwerpen die door de hogescholen zijn geschreven.

Aanmelden
Wilt u aanschuiven bij verschillende thema’s op basis van affiniteit en/of interesse, of bent u zelf expert en wilt u uw kennis beschikbaar stellen? Meld u dan aan via marlies.hakvoort@immovator.nl. Vermeld ook welk thema uw voorkeur heeft. Staat uw thema niet in de lijst? Laat ons weten over welk thema u wilt discussiëren met de deelnemers en we reserveren er een tafel voor!

Over Media Future Week
De Media Future week daagt studenten uit om vooruit te kijken naar belangrijke media ontwikkelingen van morgen. Ze worden in een week meegenomen in een rollercoaster van masterclasses, groepswerk, lezingen en inspiratiesessies met toonaangevende sprekers uit de (inter)nationale mediawereld. Doel is deelnemers naar een next level in hun vakgebied te brengen. Kijk op de website van de Media Future Week voor het laatste nieuws.

De Media Future Week wordt georganiseerd in samenwerking met 10 hogescholen: Noordelijke Hogeschool Leeuwarden, Fontys Hogescholen, Saxion, Hogeschool Rotterdam, Hogeschool Utrecht, Windesheim Flevoland, InHolland, Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, en NHTV. MFW wordt mede mogelijk gemaakt door Task Force Innovatie Utrecht, Hilversum Events en de casepartners: NOS, TNO, CCAA en Almere DataCapital.