Met korting naar het Cross-media Storytelling 2007 op 23 en 24 november aanstaande, een tweedaags congres met internationale uitstraling. Media-autoriteiten van vooraanstaande organisaties, zoals onder andere BBC, Sony Sky, Mediafin, VPRO, NOS, VRT, VMMa, De Volkskrant enz. hebben hun medewerking toegezegd. Er komen ook researchers aan het woord van de universiteiten van Rome, Bournemouth, Brussel en Utrecht.
Cross-media Storytelling 2007 wordt een congres met internationale uitstraling. Media-autoriteiten van vooraanstaande organisaties, zoals BBC, Sony Sky, Mediafin, VPRO, NOS, VRT, VMMa, De Volkskrant, het ' Laboratory for Advanced Media Production' (Sydney) en het ' Institute for Prospective Studies' van de Europese Commissie, hebben hun medewerking toegezegd.
Er komen ook researchers aan het woord van de universiteiten van Rome, Bournemouth, Brussel en Utrecht. Verdere gasten zijn ExMachina, Vodtec, Insites, Caipirinia en Microsoft, die spectaculaire cross-mediale projecten onder de loep nemen. These Days, IBBT (Interdisciplinair Instituut voor BreedBand Technologie), Telenet , VRT, the House of Marketing, en Roularta Media vormen de partners van het congres.
Crossmedia is 'hot'. De sector heeft er de mond van vol. Maar wat is crossmedia? Doorgaans volgt op deze vraag een technologisch antwoord. Storytelling is echter een fundamenteel aspect van crossmedia. "De eeuwenoude regels met betrekking tot 'storytelling' die maakten dat gebruikers in een verhaal betrokken raakten, gelden nog altijd. Geen zwarte magie dus. Maar de crossmediale verteller gaat wel een gevecht aan met de traditionele situering van een verhaal in tijd en ruimte. Als een echte 'experience designer' moet hij de passieve verhaalconsumptiepatronen ver overstijgen." Dit is een stelling die onder andere Gary Hayes (Australië) op het congres zal poneren.
De organisatie van het internationale congres over 'Cross-media Storytelling' ligt in handen van het MEC, het nieuwe 'Media expertise centrum' van de Katholieke Hogeschool Mechelen, en van de Faculteit voor Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool Utrecht. Dit zijn de locaties waarop het congres zal plaatsvinden:
23 november 2007 in Lamot congrescentrum Mechelen
24 november 2007 in Campus De Ham Mechelen
Meer info over Cross-media Storytelling vindt u op de congrespagina van het MEC.
Inschrijven en korting
Deze week is de laatste week (tot vrijdag 16 november) dat u zich kan inschrijven voor dit tweedaagse congres. En er is iets speciaals want we kunnen u als lid van iMMovator 100 euro korting aanbieden op de inschrijvingsprijs. U betaald dan 250 euro in plaats van 350 euro voor de twee dagen. Wilt u gebruik maken van deze actie, dan dient u zich online in te schrijven op registratiepagina van het congres. Wanneer u bij het online inschrijvingsformulier bij ‘partner’ iMMovator invult hoeft u slechts 250 euro te betalen. Pas na online inschrijving wordt de factuur (van 250 euro) opgemaakt en verstuurd.