Al deze vragen komen langs tijdens de informatiemiddag 'Internationale groei' die iMMovator en Syntens, in samenwerking met Taskforce Innovatie Utrecht en Dutch Games Association organiseren op dinsdag 3 juli. De bijeenkomst is speciaal gericht op media- en gamesbedrijven en bestaat uit meerdere onderdelen: voorlichting, kennisdeling en matchmaking, en inventarisatie van mogelijke vervolgstappen waardoor deelnemers verder kunnen.
Praktische voorlichting
Tijdens de bijeenkomst krijg je praktische voorlichting over de aandachtspunten en de keuzes die je als bedrijf tegenkomt bij internationale groei-ambities: welke markten kies je, hoe onderzoek je deze markten, welke partners heb je nodig? Ook zal het nieuwe instrumentarium van de EVD (PIB- en SIB-programma’s) worden besproken.
Uitwisselen van ervaringen en zoeken van partners
Daarnaast kun je in rondetafel-discussies uitgebreid verder praten met andere bedrijven over de voornaamste kansen en bedreigingen die je in specifieke landen tegenkomt, of kun je partners vinden om gezamenlijk een nieuwe markt te betreden.
Ondersteuning
Ook laten overheden, EVD, Syntens/Kamer van Koophandel en iMMovator zien welke ondersteuning zij kunnen bieden bij je internationale ambities. Denk hierbij aan marktonderzoek, collectieve promotie, fact finding missies en handelsreizen.
Programma
Datum: dinsdag 3 juli
Locatie: Villa Heideheuvel, Media Park, Hilversum
Deelname is gratis.
14.00 Inleiding iMMovator (inloop 13.30)
14.10 Internationale groei: wat zijn keuzes en de valkuilen waar je mee te maken krijgt bij internationale expansie?
Door: Klaas Damstra, innovatieadviseur internationalisering Syntens
14.40 Uit de praktijk: ervaringen van een internationaal succesvolle Nederlandse ondernemers:
Wim Bus, Senior VP Product Management and Operations van Civolution
Civolution is wereldwijd marktleider van technologie en diensten voor het identificeren, beheren en exploiteren van media content. Het bedrijf is onder andere gespecialiseerd in digitaal watermarking en fingerprinting.
Peter Driessen, CEO van Spil Games
Spil Games bereikt met hun social games maandelijks meer dan 170 miljoen gamers. De voornaamste doelgroepen zijn meiden, jonge tieners en gezinnen. Driessen was in 2004 een van de makers achter spelletjes.nl. Met de oprichting van Spil Games is hij nu verantwoordelijk voor gamesplatforms in 19 verschillende talen, en heeft het bedrijf verkoopkantoren en ontwikkelstudio’s in Hilversum, Eindhoven, Shanghai , Duitsland en Groot-Brittannië.
15.40 Introductie ronde tafel discussies
15.50 Pauze
16.05 Rondetafel-discussies per regio:
West-Europa
Oost-Europa
Zuid- en Midden-Amerika
Afrika
Azië
Noord-Amerika
17.05 Wrap up: Wat zijn de belangrijkste vragen en hoe kunnen iMMovator, de overheid en Syntens/Kamer van Koophandeldaarbij helpen?
17.30 Next steps
17.45 Borrel
De bijeenkomst is bedoeld voor bedrijven die hun groei vooral op buitenlandse markten willen realiseren en voor bedrijven die al enige ervaring hebben met buitenlandse vestigingen, internationale verkoop of samenwerking. Voor vragen kunt u contact opnemen met Arno Bouwens.
IMMovator leden kunnen zich hieronder inschrijven. Bent u nog geen lid? U kunt zich registreren of een mailtje sturen naar rianne.mol@immovator.nl om u aan te melden voor deze bijeenkomst.