De IBC, de grootste broadcastbeurs van Europa, vindt dit jaar plaats van 13 t/m 17 september. 57.000 internationale bezoekers komen naar de RAI in Amsterdam om de nieuwste technologische ontwikkelingen te aanschouwen. Alle aspecten van de broadcast keten komen tijdens IBC aan bod. Traditiegetrouw organiseert Media Perspectives IBC tours over deze gigantische beursvloer.
De kansen voor het maken van compleet nieuwe contentbelevingen door het gebruik van immersive technieken zoals augmented reality en virtual reality liggen voor het oprapen. Welke kansen bieden AR en VR voor mediabedrijven? Hoe kunnen we AR en VR gebruiken om formats te verrijken? Hoe creëer je een totaalervaring? Ook op de IBC is immersive één van de buzz words. Wat is er op deze gigantische beurs te zien als het gaat om deze techniek?
Michel Verspagen, VR/AR concept en content ontwikkelaar voert je tijdens deze IBC Tour langs de hoogtepunten van de IBC op gebied van immersive technologieën. Via koptelefoons leidt Michel ons langs de interessantste stands en licht toe waarom deze technieken zo’n impact gaan hebben op de media-industrie.
Michel Verspagen is eigenaar van WeGoVR en helpt bedrijven om VR en AR in te zetten. Zij hebben een full service aanbod op gebied van virtual reality. Van 360º videoproducties tot het ontwikkelen van 3D omgevingen, VR applicaties en een aantal VR trainingen. Daarnaast is hij partner van VIEMR, een creatief mediabedrijf dat is gespecialiseerd in 360 º video, VR en ontwikkeling van software applicaties.
De tour vindt plaats op maandag 16 september van 14.00-16.00 uur op de IBC. Meld je aan voor deze tour via de inschrijfknop (rechtsboven). Kosten voor deelname zijn 30,-. Het maximum aantal deelnemers voor de tour is 15 personen.
Let op: het is ook belangrijk dat je je als bezoeker aanmeldt bij de IBC. Alleen met een toegangspas van IBC krijg je toegang tot de beurs! Je kan je registreren voor de beurs via deze link. Kaarten voor de IBC beurs zijn 85 euro, maar er zijn verschillende promotiecodes voor gratis toegangspassen in omloop. Neem contact op met communicatie@mediaperspectives.nl voor de promotiecode.