10 september 2010

Dutch Media Professionals organiseren RethinkingMedia at the Beach

Datum & tijd

2010-09-10 10:30:00

RethinkingMedia at the Beach is het derde grote evenement van Dutch Media Professionals. Dit keer in de ontspannen ambiance van een beachclub. Uiteraard wel weer met internationale topsprekers, smakelijke catering en goed gezelschap van een paar honderd collega's uit de vaderlandse media. 100% relaxed, inspirerend en nuttig. 

Verhalen vertellen is nog steeds de basis van alle media. Verhalen redden levens en via verhalen worden ideeën verspreid. Verhalen inspireren, vermaken en informeren mensen. En ja, verhalen verkopen ook producten. De digitalisering en fragmentatie van media vraagt om nieuwe manieren van verhalen vertellen, zowel door mediaprofessionals als adverteerders. Er zijn meer kanalen, meer tools, meer stemmen en er is minder tijd om alle verhalen te consumeren.

Hoe kunnen we blogs, iPads, mobiel internet et cetera, et cetera verenigen met de aloude kunst van het vertellen?

Sprekers van o.m. New York Times, Wired en Bright:

- Evan Hansen, baas van het online zusje van techmagazine Wired (recent in het nieuws vanwege het iPad-succes) legt uit hoe je een goede community bouwt en die in stand houdt.
- Zach Wise, multimedia producer bij The New York Times legt uit wat een verhaal kenmerkt dat het goed doet op internet. Wat moet je vooral niet doen? Daarnaast zal Wise ingaan op de technische mogelijkheden van video en animatie.
- Erwin van der Zande, hoofdredacteur van Bright, discussieert over over good en bad practices van kranten en magazines die de stap waagden op de iPad.

Inschrijven
Een ticket kost € 95,- excl. BTW. Catering inbegrepen uiteraard. Het event vindt plaatsin Bloemendaal aan Zee, Beachclub Vroeger. Kijk hier voor meer informatie.