Op 16 april organiseert MWG een themamiddag rondom de digitalisering van media. MWG zal de vraag beantwoorden hoe traditionele media de slag naar digitaal maken. Digital natives knabbelen aan het domein van traditionele mediapartijen - YouTube aan TV, Spotify aan radio, NU.nl aan kranten. Gebruikers kijken steeds meer uitgesteld, lezen minder van papier en gebruiken steeds meer verschillende schermen. Van smartphones en tablets tot smart televisies.
De Financial Times heeft al meer digitale dan analoge abonnees, het FD zet content achter een paid wall, de radio-industrie gaat toch voor DAB, TV-zenders hebben digitale kijkplatforms ontwikkeld. Maar gaat het snel genoeg?
Media-autoriteit Ruud Hendriks van BNR Mediazaken discussieert hierover met een scherp panel van mediaexperts op het gebied van tv, radio, print en outdoor. Met o.a. Liedewij Hentenaar van het Radio Advies Bureau, Piet Bakker, lector kranten en journalistiek aan de Hogeschool Utrecht, Mat Heffels, onafhankelijk magazine expert en Arno Buskop, digital out of home expert.
* Dinsdag 16 april 2013
* Aanvang 16.00 uur (ontvangst vanaf 15.30 uur)
* CoolBrands House, AD van Heelstraat 5 te Amsterdam
* Gratis voor MWG-leden, niet-leden € 70,- excl. btw
De bijeenkomst is bedoeld voor zowel mediaplanners en -strategen, vertegenwoordigers van publishers, als ook broadcasters en adverteerders om bij te dragen aan visievorming over waar traditionele media staan met hun digitalisering en wat er verder moet gebeuren.
Meld je hier aan.