Stages zijn voor zowel werkgevers als studenten een kans om te bouwen aan de toekomst. Studenten maken een start in hun toekomstige werkveld en (media)bedrijven maken kennis met de frisse blik van jong talent. Het doel van de ‘Dag van de Mediastage’ is om studenten en mediabedrijven met elkaar in contact te brengen. Tijdens een programma vol inhoudelijke en informatieve activiteiten wordt het belang van stages voor de toekomst van de mediabranche onderstreept. Dit jaar wordt er als pilot ook een ronde tafeldiner georganiseerd waarbij vertegenwoordigers vanuit opleidingen en het werkveld (op titel) worden uitgenodigd om te discussiëren over het thema: “Duurzame talentontwikkeling voor de toekomst”.
Doelgroep
De ‘Dag van de Mediastage’ wordt georganiseerd voor studenten die in het kader van hun vervolgopleiding (MBO, HBO of WO) op zoek zijn naar een stage in het collegejaar 2015- 2016. Maximaal 400 studenten kunnen zich hiervoor aanmelden. Daarnaast wordt de middag (en avond) georganiseerd voor vertegenwoordigers uit werkveld en opleidingen. Zij zullen elkaar ontmoeten tijdens de stagemarkt en het ronde tafeldiner.
Opzet
Tijdens deze middag (14:00 – 18:00) kunnen de uitgenodigde studenten gastcolleges volgen en netwerken met programmamakers. Op een stagemarkt kan daarnaast informatie worden ingewonnen over de stagemogelijkheden bij de betrokken bedrijven. Naar aanleiding van het succes van vorig jaar kunnen de toekomstige stagiairs ook dit jaar weer een CV-check laten uitvoeren. Aan het einde van de middag (18:00 – 20:00) worden ook de vertegenwoordigers uit het werkveld en opleidingen uitgenodigd voor een Ronde Tafeldiner over het thema: “Duurzame talentontwikkeling voor de toekomst”. De bijeenkomst is bedoeld voor ongeveer 30 deelnemers die op titel zullen worden uitgenodigd. Tijdens een diner zal er onder begeleiding van een facilitator worden gediscussieerd over de onderwerpen persoonlijke (21st century) vaardigheden, de vraag naar technische skills en duurzame stageplekken voor de toekomst.
Meer weten over deelname als mediabedrijf? Neem contact op met Mediastages.