Radio was het onderwerp van het Cross Media Café op 13 maart 2007. Radio als onderdeel van interessante cross media formats, radio over nieuwe netwerken, nieuwe radiovormen en de nieuwe radiopioniers die daar bij horen. Er zijn reportages, podcasts en presentaties (zie onderaan deze pagina) van dit evenement beschikbaar. Let op: u kunt ze alleen downloaden als u bent ingelogd!
Programma
14.00 Ontvangst
14.30 Welkom Monique van Dusseldorp
14.30-15.20 Nieuwe Produkten!
– Wim van Dijk van Streamit
Streamit’s internetradio is geschikt voor zowel persoonlijk gebruik als voor alle professionele toepassingen waarbij muziek aan zakelijke afnemers zoals winkelcentra, bedrijven of fitnesscentra wordt toegeleverd.
– Karel Raven van SolutionsRadio
Solutions Radio heeft een webradio ontwikkeld waarmee gebruikers zonder PC en zonder enige computerkennis eenvoudig toegang krijgen tot audio informatie uitzendingen op het internet.
– Lucas Vroemen, Manager Techniek bij L1 Radio-TV
L1 is een tijd geleden begonnen met het gebruik van de PDA of Smartphone bij de nieuwsgaring. BBC Regional gaat 1.600 verslaggevers in het hele land uitrusten met het ontwikkelde product.
15.20-16.00 Pitch
Het Cross Media Café van 13 maart biedt jonge bedrijven met producten en diensten rond geluid en radio de mogelijkheid om zichzelf kort voor te stellen.
– Marcel Vlietstra, TIMonline: online middel om populariteit van radio stations en playlists te meten
– Annemarie Vis, VIS Produkties: Coach voor radio presentatoren
– Jorij Abraham, Vzine: nieuwe dienst om gesproken tijdschriften over de telefoon af te luisteren
– Fried Broekhof, oprichter DJ TRX: Internationaal platform voor dance producers met oa Danceradio.fm
– Sander Lee en Selby Gildemacher van PIEK! presenteren bSites, meta-sites voor radiozenders
16.00-16.30 Pauze
16.30-18.00 Radio Zaken – korte presentaties en discussie over ontwikkelingen op het gebied van radio
– Erik de Zwart, aandeelhouder en mede-oprichter van Mobilaria BV
De Zwart is een radio pionier bekend van Veronica en TMF, medeoprichter van Radio538 (nu Talpa) en voorzitter van de Stichting Nederlandse Top 40. De Zwart is ook nu nog bezig met de ontwikkeling van nieuwe radiovormen. Mobilaria BV biedt mobiele internet radio streaming via GPRS en aanvullende services voor omroepen. De Zwart komt deze nieuwe dienst voorstellen.
– Vincent Bruijnes, oprichter en eigenaar van DeepFM.
Deep.FM is een radio zender die zich focust op house- en dance muziek. Deep.FM begon in 2004 als een internet radiostation en heeft nu landelijk bereik via diverse digitale kabel pakketten en via de mobiele telefoon.
– Remco Bos, Commercieel Manager Interactive bij Radio Digitaal
Wat is de businesscase achter online radio? Radio Digitaal is het internetradio platform van de Talpa Radio groep en daarmee het vierde radiostation naast Radio 538, Radio 10 Gold en Juize FM. Daarnaast maakt Radio Digitaal ook radiostations voor adverteerders.
– Florent Luyckx, Zender Coordinator 3FM
3FM is als radio station de drijvende kracht achter cross mediale concepten als Serious Request is. Luycks gaat in op het gebruik van events en andere media door de zender.
– Aad van Nieuwkerk, Eindredacteur bij VPR0 Radio
De Concertzender heeft een nieuwe cross mediale toekomst. Web 2.0 meets radio! Van Nieuwkerk vertelt over de ervaringen tot nu toe.
18.00 Borrel