Het Cross Media Cafe op dinsdag 30 oktober a.s. heeft als onderwerp ‘Omroep en Kijker 2.0′.
Televisie is een massamedium. En de programma’s worden ontwikkeld voor grote groepen kijkers. Met de opkomst van nieuwe media ontstaat ineens de mogelijkheid om een individuele relatie aan te gaan met elke kijker en elke luisteraar. En het publiek weet elkaar ook te vinden. Een nieuw massa publiek is betrokken bij communicatie met en rond programma’s.
U bent op 30 oktober van harte welkom in de nieuwe lokatie voor het Cross Media Cafe Studio 31 van United Broadcast Facilities. U kunt zich hieronder gratis inschrijven (indien u bent ingelogd!).
Programma
14.30 Inloop! Kom vroeg en ontmoet uw collega’s!
De deelnemerslijst is online zichtbaar voor ieder die zich aangemeld heeft
15.00-15.15 Welkom door Markus Bos, Directeur UBF Nederland, gevolgd door introductie van de middag door Monique van Dusseldorp
15.15-16.00 Omroep en CRM!
Jochem de Gruyter is verantwoordelijk voor het CRM beleid van het SBS klant- en mediaportfolio en hij zit in het bestuur van de CRM Association in Nederland. Vanuit de traditionele televisie oorsprong zal hij concrete inzichten en voorbeelden geven hoe een omroep organisatie direct marketing heeft geadopteerd om een dialoog met de kijker te ontwikkelen.
• Jochem de Gruyter, CRM Manager bij SBS Broadcasting
16.00-16.30 Pauze
16.30-17.15 Wat betekent de band met de kijker en luisteraar voor de
publieke omroep? Drie cases.
Kassa!
In de afgelopen jaren is het VARA consumenten programma Kassa uitgebouwd tot een crossmediaal merk. Met een abonneebestand van bijna 130.000 leden, een actieve online community en TV programma’s die over verschillende kanalen worden uitgezonden.
• Wessel de Valk, Hoofd Nieuwe Media VARA, presenteert aan de hand van deze interessante case de weg van exploitatie naar exploratie.
De NPO Sociaal…
De Publieke Omroep wil haar rol in de “sociale netwerklaag” uitbreiden en versterken. Doel is al het materiaal van de NPO binnen de ‘sociale netwerklaag’ brengen. Dat betekent pakbaar en deelbaar maken, maar ook “samen kijken” mogelijk te maken.
• Monique de Haas, projectleider bij de NPO, komt uitleggen wat de grondgedachten en uitgangspunten zijn.
De Grootste Familie van Nederland
Wat doet een omroep die met heel Nederland een warme band wil onderhouden? Meer dan het uitzenden van radio en TV programma’s. De TROS is al jaren geleden begonnen met het organiseren van muziekreizen, en andere activiteiten voor de leden.
• Idse de Pree, Hoofd Internet en Nieuwe Media TROS, legt uit hoe activiteiten passen in de TROS strategie.
17.15-17.45 Panel discussie
Welke interactie mogelijkheden zijn vanuit programmering en commercie interessant? Moeten omroepen databases van kijkers en luisteraars opbouwen? Een gesprek met sprekers en de zaal, onder leiding van Monique van Dusseldorp.
• Jochem de Gruyter, CRM Manager bij SBS Broadcasting
• Wessel de Valk, Hoofd Nieuwe Media VARA
• Monique de Haas, projectleider bij de NPO
• Idse de Pree, Hoofd Nieuwe Media, TROS
17.45 Borrel
Locatie: Let op! De locatie is deze keer Studio 31 in het Decorcentrum op het Mediapark in Hilversum (zie routebeschrijving en plattegrond). De ingang voor publiek is bij Studio 21 aan het einde van de Studio Boulevard. Dit betekent dat als u met de auto of met het openbaar vervoer bent, u vanaf de ingang Mediapark (Beeld en Geluid) richting het Mediacentrum/Decorcentrum/Studiocentrum loopt. U ziet dan recht voor u (in het blauw) Studio 21 staan. Daar gaat u naar binnen en volgt u de rode loper (zie bordjes van iMMovator) naar Studio 31.