29 maart 2011

Cross Media Café Cross Media Formats

Datum & tijd

2011-03-29 15:00:00

Het Cross Media Café van 29 maart had als thema Cross Media Formats. Aan de hand van een aantal Nederlandse cases diepten we het gebruik van cross media formats en hoe je hier geld aan kan verdienen uit. Wat doen social media voor een televisie programma? Wat dragen events bij aan de beleving van een media product?

De verslagen, presentaties, podcasts, foto’s en video’s worden de komende dagen gepubliceerd. Hieronder vindt u de linkjes naar de diverse media.

Verslagen

Presentaties

De presentaties zijn te vinden op Slideshare.

Foto’s

De foto’s die tijdens dit Cross Media Café gemaakt zijn door Mark Janssen van ECP, zijn te vinden op Flickr.

Video’s

De video’s zijn te bekijken op Vimeo, of via het Yubby Kanaal.

Programma

13.45 Inloop

14.15 Welkom Monique van Dusseldorp

Monique de Haas, From Story to Legend – beste transmedia voorbeelden internationaal

Jeroen Elfferich, Ex Machina – De ontwikkeling van het ‘Second screen’ als nieuw media format

14.50 Pitch sessie: tools voor cross media makers:

15.15 – 15.45 Pauze en bezoek aan de exposanten

15.45-17.15 Cross Media Cases

  • Dick Buschman, mede oprichter Achtung, presenteert een bijzondere case uit de reclame wereld.
  • Rutger Verhoeven, Hoofd nieuwe media VARA laat een aantal bijzondere cross mediale projecten van de VARA zien.
  • Jeroen Verbeek, directeur interactieve media SBS, bespreekt inzet van verschillende platforms rond het nieuwe SBS format Secret Story.
  • Matthias Scholten, directeur content bij RTL zal het format en de rol van verschillende media (tv, mobiel, internet, events) toelichten zoals ingezet rond The Voice of Holland.

 

17.15 Borrel

Dit Cross Media Café werd georganiseerd in samenwerking met From Story to Legend, (een initiatief van  Dondersteen Media in samenwerking met het NBF (Nederlandse Beroepsvereniging van Film en Televisiemakers).